Nowy prezes

Nowy prezes powinien w ciągu pierwszych sześciu miesięcy pracy wypracować dobre stosunki z radą nadzorczą. BusinessWeek przygotował listę najważniejszych kroków, które należy podjąć, aby ten cel osiągnąć.

Nowy prezes powinien w ciągu pierwszych sześciu miesięcy pracy wypracować dobre stosunki z radą nadzorczą. BusinessWeek przygotował listę najważniejszych kroków, które należy podjąć, aby ten cel osiągnąć.

Dla świeżo upieczonego prezesa, który przedtem był tylko członkiem zarządu, jedną z największych zmian jest to, że nie ma już nad sobą szefa. Ma za to radę nadzorczą. Stworzenie dobrych relacji i wypracowanie skutecznych form współpracy z radą jest jedną z najważniejszych rzeczy, które nowy CEO musi zrobić w ciągu pierwszego półrocza, zwłaszcza jeśli zamierza utrzymać swoją posadę przez dłuższy czas.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Większość nowych prezesów "dziedziczy" radę nadzorczą po swoich poprzednikach. Wielu chce całkowicie zmienić sposób współpracy, niektórym zaś odpowiada to, co zastali. Zdaniem Beverly Behan, publikującej na lamach BusinessWeek, najważniejsze jest zrealizowanie trzech kroków.

Po pierwsze należy ustalić metody współpracy z przewodniczącym rady nadzorczej. Nowy CEO powinien spytać go, w jaki sposób przebiegała współpraca z poprzednim prezesem, co można by zmienić, poprawić, aby usprawnić pracę. Warto też wyznaczyć priorytety i kalendarz działań na najbliższe miesiące.

Nowy prezes powinien także umówić się na indywidualne spotkania ze wszystkimi członkami rady nadzorczej. Prawdopodobnie już wcześniej miał okazję się z nimi spotkać, ale występował wtedy w roli kandydata do pracy. W nowej turze powinien ustalić zasady współpracy. Nie należy jednak śpieszyć się ze spotkaniami, warto rozłożyć je nawet na kilka miesięcy. Najważniejszym celem jest po prostu lepsze wzajemne poznanie się, także na prywatnym gruncie.

Nowy CEO nie może także zapomnieć o zaprezentowaniu swoich oczekiwań wobec rady nadzorczej i planów strategicznych dla firmy.

Na podstawie: BusinessWeek "New CEOs and Their Boards", Beverly Behan.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200