Nowe tendencje w zarządzaniu offshoringiem

Klientami Infosys Technologies są takie firmy, jak: Cisco Systems, Dell, Microsoft, Visa, Reebok, Philips. Spółka-córka Infosys Technologies Ltd. o nazwie Infosys BPO, funkcjonuje obecnie w Łodzi, gdzie posiada centrum księgowe świadczące usługi na rzecz Royal Philips Electronics. Centrum zostało przejęte od Philipsa razem z dwoma innymi zlokalizowanymi w Indiach (Chennai, czyli w Madrasie) i Tajlandii (Bangkoku). W łódzkim centrum jest prowadzona księgowość dla ponad 200 oddziałów Philipsa znajdujących się na całym świecie.

Istotny jest fakt kształtującej się zmiany w podejściu do strategii, takich jak outsourcing i offshoring. Coraz częściej nie są one wdrażane tylko i wyłącznie w celu zmniejszenia kosztów funkcjonowania organizacji, gdyż, cytując Toma Sadzone, prezesa Credit Suisse, "obniżenie kosztów samo w sobie nie jest już sposobem na uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej". Obecnie coraz więcej firm świadczących usługi IT i biznesowe dzieli procesy na poszczególne etapy pracy, a następnie zleca wykonanie ich w odległych od siebie lokalizacjach w celu stworzenia najlepszej kombinacji łączącej unikalne umiejętności, jakość, niski koszt wytworzenia oraz łatwość zarządzania. Dostawcy usług offshoringowych tworzą sieci współpracujących ze sobą centrów specjalizujących się w efektywnym wykonywaniu poszczególnych, bardzo ściśle określonych zadań. Dzięki widocznej ewolucji systemu outsourcingu i offshoringu, która dokonała się na przestrzeni ostatnich 20 lat, wiele firm ma szansę na reorganizację oraz wprowadzenie ulepszeń do swojego modelu operacyjnego.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

TOP 200