Nowe role w IT

Analitycy Forrestera uważają, że rola IT w firmach zasadniczo się zmienia, ewoluują postawy pracowników i relacje ze środowiskiem biznesowym.

W ciągu najbliższej dekady zmienią się modele pracy w zawodach związanych z IT. Departamenty technologiczne stoją w obliczu nowych wyzwań związanych z rosnącym popytem ze strony użytkowników końcowych, muszą implementować nowe systemy lub tworzyć własne. Rośnie także liczba zewnętrznych dostawców, z których korzystają firmy.

"Nie mamy wątpliwości, że wiele ról w będzie ewoluowało w kierunku zarzadzania. To ruch zmierzający od budowania w kierunku konsultowania" - powiedział Marc Cecere, wiceprezes Forrestera, w wywiadzie dla brytyjskiego wydania Computerworlda.

Do tej pory działy IT były ekspertami technologicznymi w swoich firmach, teraz zaczyna rosnąć presja innych działów, chcących zaimplementować własną technologię. W rezultacie, informatycy będą musieli zarządzać tymi zmianami i edukować pracowników działów biznesowych.

Innym wyzwaniem będzie ciągła ekspansja outsourcingu i . Może się okazać, że przedstawiciele działów IT uznają, że mają do czynienia ze zbyt dużą liczbą dostawców i zaczną ich redukować. To z kolei przyniesie nowe wyzwania zarządcze w IT.

Cecere podkreśla, że jest to dopiero wczesny etap przemiany, ale jak wynika z jego rozmów z szefami działów IT, te zmiany już zachodzą i to w szybkim tempie.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy