Nieśmiertelne firmy
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 13.11.2007
Zastraszająca większość firm nie potrafiła przetrwać wstrząsów. Umarła przedwcześnie, zanim osiągnęła wiek dojrzały.
Zastraszająca większość firm nie potrafiła przetrwać wstrząsów. Umarła przedwcześnie, zanim osiągnęła wiek dojrzały.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Wartości jest dostatecznie wiele, aby wybór był trudny. Dla Boeinga główne wartości to innowacyjność i podejmowanie ryzyka. Ale dla Forda – orientacja na klienta, podobnie jak w Johnson & Johnson, gdzie wartość definiowana jest jako odpowiedzialność przed klientem. Marriott stawia na przyjazny serwis. Sony – na bycie pionierem. Ikea – na innowacyjność w połączeniu ze skromnością i prostotą. Dla Amazon wartością jakże istotną jest obsesja klienta.
W tej książce cytowanych jest wielu znanych menedżerów. Co cieszy, są też studia przypadków, dotyczące American Express, Microsoftu, Saturn Corporation (część GM) czy Hewlett-Packard, szkoda tylko, że brak w tym gronie polskiej firmy.
Agata Stachowicz-Stanusch, "Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę", Wydawnictwo Helion, s. 264.