Nerwy na wodzy!

Ponad czterech na pięciu (83%) europejskich pracowników biurowych było świadkami sytuacji, w której osoba z ich działu straciła panowanie nad sobą. W trakcie zorganizowanej w Warszawie konferencji prasowej firma Canon Europe przedstawiła wyniki badania Office Rage, dotyczącego gniewu w biurze. W ankiecie przeprowadzonej przez firmę ICM Research wzięło udział prawie 2000 pracowników biurowych z Europy, w tym Polacy.

Ponad czterech na pięciu (83%) europejskich pracowników biurowych było świadkami sytuacji, w której osoba z ich działu straciła panowanie nad sobą. W trakcie zorganizowanej w Warszawie konferencji prasowej firma Canon Europe przedstawiła wyniki badania Office Rage, dotyczącego gniewu w biurze. W ankiecie przeprowadzonej przez firmę ICM Research wzięło udział prawie 2000 pracowników biurowych z Europy, w tym Polacy.

Firmy z krajów Europy Północnej mogą pochwalić się najspokojniejszym personelem: 68% ankietowanych widziało rozzłoszczonego kolegę w biurze. Potwierdza się opinia o wybuchowym temperamencie Włochów, niemal wszyscy pracownicy (94%) widzieli, jak osoba z ich biura straciła panowanie nad sobą. Ogółem niemal dwie trzecie (63%) stwierdziło, że zdarzyło im się okazać złość w pracy. "Wyniki badania pokazują, jak poważnym zjawiskiem są złość i stres w biurach. Istnieją czynniki ignorowane przez kadrę zarządzającą, które sprawiają, że poziom irytacji wśród pracowników rośnie" - stwierdza Przemysław Przybysz, dyrektor generalny .

Polacy najbardziej spośród wszystkich nacji europejskich irytowali się z powodu zasad panujących w ich biurach (59% wskazań). U prawie połowy respondentów (49%) z Polski złość powodowała niewłaściwa temperatura w miejscu pracy. Długie i bezowocne spotkania postrzegane były przez Polaków jako mniej irytujące, w porównaniu do odpowiedzi z innych krajów (najwięcej wskazań wśród Belgów i Szwedów, odpowiednio 65% i 64%).

Długie lub bezcelowe zebrania to główna przyczyna irytacji personelu w biurach - złoszczą połowę pracowników w Europie. Ograniczenie długości i częstotliwości zebrań może być sposobem szefów firm na redukcję poziomu frustracji ludzi. Złe maniery współpracowników i odnoszenie się do innych z pogardą irytują prawie połowę ankietowanych (48%). Ludzie narzekają też na brak pomocy ze strony szefa lub kolegów, politykę biurową i źle dobraną temperaturę w miejscu pracy.

"Żeby ludzie czuli się w pracy mniej zestresowani, muszą mieć poczucie większego wpływu na biurowe życie i środowisko" - uważa Lucy Beresford, psychoterapeuta i ekspert w dziedzinie stresu zawodowego. Inicjatywy, np. skracanie zebrań i popieranie wzajemnej uprzejmości, mogą nie tylko ograniczyć poziom stresu, ale i wydłużyć żywotność sprzętu biurowego. Kiedy rozzłoszczeni pracownicy chcą rozładować gniew, zwykle uderzają w biurko lub niszczą przybory biurowe, np. zszywacze i długopisy. 12% osób, które straciły panowanie nad sobą, przyznaje się do kopnięcia lub zniszczenia drukarki biurowej.

60% ankietowanych uważa, że układ biura zwiększa po-ziom stresu, przy czym 19% postrzega ten czynnik jako irytujący. Najbardziej na architekturę środowiska w pracy narzekają Hiszpanie: 79% ankietowanych odpowiedziało, że przyczynia się do podnoszenia poziomu stresu.

20% europejskich pracowników złości długi czas wyszukiwania i pobierania dokumentów z firmowej sieci, a prawie jedna czwarta (24%) uważa, że szybki i łatwy dostęp do dokumentów zwiększyłby komfort pracy.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy