Najsłynniejsze wojny rynkowe

Najsłynniejsze sukcesy i porażki w zarządzaniu opisane są przez Roberta F.Hartleya na sposób bliski gatunkowi u nas nazywanemu literaturą faktu. Dynamicznie, interesująco. I jeszcze pojawiają się pytania, warte przedyskutowania w gronie studentów (zapewniam, nie tylko). A autor jest emerytowanym profesorem!

Najsłynniejsze sukcesy i porażki w zarządzaniu opisane są przez Roberta F.Hartleya na sposób bliski gatunkowi u nas nazywanemu literaturą faktu. Dynamicznie, interesująco. I jeszcze pojawiają się pytania, warte przedyskutowania w gronie studentów (zapewniam, nie tylko). A autor jest emerytowanym profesorem!

Robert F. Hartley "Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki", Wydawnictwo Helion

Robert F. Hartley "Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki", Wydawnictwo Helion

Na amerykańskim rynku jest to już dziewiąte wydanie książki, każde było uaktualniane o rozwój case study. Jednak właśnie to wydanie książki jest wyjątkowe, gdyż jej autor dołożył liczne przypadki dotyczące spektakularnych sukcesów. Kto czytał książki Philipa Kotlera czy Krzysztofa Obłója pewnie pamięta pasjonujące zdobycie rynku USA przez Hondę (jej motocykle), kosztem Harley Davidsona, analizę tego sukcesu przez Boston Consulting Group, która zrobiła furorę wśród menedżerów słynnych firm, a po kilku latach Japończycy opowiedzieli, że w USA nie mieli żadnej strategii, działali intuicyjnie. Hartley opisuje wielki rynkowy powrót Harleya, dzięki... przyznawaniu licencji na używanie znaku firmowego nie tylko na kurtkach, ale także pidżamach, prześcieradłach i ręcznikach. Przeczytałem z zainteresowaniem, choć mam awersję do jeżdżenia motocyklami.

Zobacz również:

Robert F. Hartley "Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki", Wydawnictwo Helion