Najcenniejsze umiejętności w IT na najbliższy rok

Niemal jedna trzecia amerykańskich menedżerów IT zamierza w ciągu najbliższego roku przyjąć nowych pracowników do swojego działu. Najbardziej poszukiwane kwalifikacje to: programowanie i rozwijanie aplikacji oraz zarządzanie projektami.

Niemal 29% spośród 353 menedżerów IT, którzy uczestniczyli w badaniu, przeprowadzonym na zlecenie amerykańskiej edycji magazynu Computerworld, planuje zwiększyć zatrudnienie w swoim dziale w ciągu najbliższego roku. Jest to wynik lepszy niż w 2010 r. i w 2009 r., kiedy taki zamiar deklarowało odpowiednio 23% i 20% respondentów.

W ciągu najbliższego roku 29% respondentów zamierza zwiększyć zatrudnienie, 17% zmniejszyć, a 54% - pozostawić na niezmienionym poziomie.

Respondenci wymienili 9 umiejętności, które będą w ich działach najbardziej poszukiwane.

1. Programowanie i rozwijanie aplikacji. 61% respondentów zamierza zatrudniać osoby posiadające te kwalifikacje, jest to o 44% więcej niż w 2010 roku.

2. Zarządzanie projektami - 44% ankietowanych menedżerów IT planuje zatrudniać osoby posiadające te kompetencje w ciągu najbliższego roku, wobec 43% w 2010 roku.

3. Help desk/Wsparcie techniczne - 35% planuje zatrudniać specjalistów w tych dziedzinach, jest to mniej w porównaniu z deklaracjami sprzed roku (43%).

4. Zarządzanie siecią - 35% respondentów planuje zatrudniać osoby biegłe w tajnikach sieci, wobec 38% w 2010 r.

5. Business Intelligence - 23% planuje zatrudniać osoby sprawnie poruszające się w zagadnieniach BI, o 13% więcej niż w 2010 roku.

6. Data Center - 18% respondentów planuje zatrudniać specjalistów w tej dziedzinie, jest to o 21% mniej niż w ubiegłym roku.

7. Web 2.0 - 18% zamierza zatrudniać ekspertów w tej dziedzinie, jest to o 17% więcej niż rok wcześniej.

8. Bezpieczeństwo - 17% zamierza zatrudniać specjalistów ds. bezpieczeństwa, jest to znacznie mniej niż rok temu (32%).

9. Telekomunikacja - 9% ankietowanych menedżerów IT zamierza w ciągu najbliższego roku zatrudniać pracowników patrząc na ich znajomość technologii telekomunikacyjnej, w 2010 r. plany takie deklarowało 17% respondentów.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy