Mobilni pracownicy muszą być wspierani przez IT

Działy IT próbują wspierać rosnącą liczbę pracowników mobilnych - wynika z badania przeprowadzonego dla Riverbed Technology przez Vanson Bourne.

Ponad jedna czwarta (27%) CIO twierdzi, że ich pracownicy, gdy pracują zdalnie, mają problemy z dostępem do sieci, a 11% ma problemy z działaniem aplikacji.

W badaniu brało udział ok. 300 dyrektorów informatyki w Wielkiej Brytanii, Francji i w Niemczech.

Wysiłki zmierzające do usprawnienia działania zmuszają działy IT do poświęcania większych ilości czasu i pieniędzy na wspieranie zdalnych pracowników. Aż 52% CIO twierdzi, że dostrzega wzrost liczby pracowników mobilnych, w ciągu ostatnich 12 miesięcy stanowili oni średnio 32% całej siły roboczej.

Zobacz również:

  • Jednak wolimy hybrydowo

Niemal 32% respondentów uważa, że w ciągu ostatniego roku wsparcie dla pracowników mobilnych wzrosło, podobny odsetek CIO szacuje, że ich działy spędzają niemal połowę czasu na wspieraniu zdalnych pracowników, zaś 46% zaobserwowało wzrost kosztów związanych z tym wsparciem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200