Mobilni pracownicy muszą być wspierani przez IT

Działy IT próbują wspierać rosnącą liczbę pracowników mobilnych - wynika z badania przeprowadzonego dla Riverbed Technology przez Vanson Bourne.

Ponad jedna czwarta (27%) CIO twierdzi, że ich pracownicy, gdy pracują zdalnie, mają problemy z dostępem do sieci, a 11% ma problemy z działaniem aplikacji.

W badaniu brało udział ok. 300 dyrektorów informatyki w Wielkiej Brytanii, Francji i w Niemczech.

Wysiłki zmierzające do usprawnienia działania zmuszają działy IT do poświęcania większych ilości czasu i pieniędzy na wspieranie zdalnych pracowników. Aż 52% CIO twierdzi, że dostrzega wzrost liczby pracowników mobilnych, w ciągu ostatnich 12 miesięcy stanowili oni średnio 32% całej siły roboczej.

Niemal 32% respondentów uważa, że w ciągu ostatniego roku wsparcie dla pracowników mobilnych wzrosło, podobny odsetek CIO szacuje, że ich działy spędzają niemal połowę czasu na wspieraniu zdalnych pracowników, zaś 46% zaobserwowało wzrost kosztów związanych z tym wsparciem.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy