Merlin transformuje

Stale wzrastająca liczba produktów, a także użytkowników sprawiły, że istniejące do tej pory zaplecze informatyczne przestało wystarczać do sprawnej obsługi klientów. Spółka zdecydowała się na wdrożenie nowej strategii, zakładającej zmiany w strukturze IT. Do realizacji projektu wybrano spółkę Infovide-Matrix, która wcześniej przeprowadzała gruntowną analizę IT sklepu Merlin.pl.

Zadaniem Infovide-Matrix było zaprojektowanie, utworzenie oraz uruchomienie Działu Utrzymania Systemów, który dałby podstawy do przeprowadzenia strategicznych zmian w firmie. Szczególnym wyzwaniem było przeprowadzenie tego w taki sposób, aby zapewnić ciągłość operacyjną pracy sklepu internetowego Merlin.pl. "Na potrzeby Merlin.pl zaadaptowano kluczowe procesy pochodzące z metodyki ITIL v3 oraz stworzono procedury utrzymania systemu gwarantujące jego działanie niezależnie od czynników wewnętrznych i zewnętrznych" - twierdzi Ziemowit Buchalski, który odpowiadał za projekt z ramienia Infovide-Matrix. "Oprócz tego utworzono i zweryfikowano procedury administracyjne systemów Merlin.pl. Nasi konsultanci dokonali odtworzenia systemów sklepu w tymczasowym środowisku testowym. Dzięki temu zweryfikowaliśmy, że dokumentacja pozwala na instalację, uruchomienie i diagnostykę systemów IT".

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Projekt poprzedziła szczegółowa analiza potrzeb, w której skład wchodziło opracowanie celów biznesowych stawianych przed projektem, stworzenie struktury organizacyjnej działów IT oraz przygotowanie propozycji metodyk i dobrych praktyk w poszczególnych działach nowej struktury. Na podstawie wybranych elementów standardu ITiL v3 oraz metodyki PRINCE zostały opracowane główne procesy i procedury dla działu IT. Stworzony został również system komunikacji. "W wyniku rozwoju firmy pojawiły się kwestie, które przy mniejszych zespołach rozwiązywane są podczas rozmów przy porannej kawie. W przypadku większych organizacji konieczne jest wdrożenie uznanych międzynarodowych standardów" - twierdzi Ziemowit Buchalski. W celu usprawnienia pracy Działu IT Infovide-Matrix stworzyło również system motywacyjny dla pracowników wspierający sprawne prowadzenie projektów i kontrolę na ich kosztami. Dodatkowo przeprowadzono audyt istniejących systemów informatycznych wraz z ich inwentaryzacją i stworzeniem mapy powiązań.


TOP 200