Menedżerowie nie powinni zagrzebywać się w szczegółach

Doug Beebe, menedżer korporacyjny systemów informatycznych w Toyota Motor Sales USA opowiada o niebezpieczeństwach związanych z zajęciem się przez kadrę kierowniczą problemem na zbyt dużym poziomie szczegółowości oraz o cechach, jakie ceni w zespole pracowników.

Przeszliśmy przez dewastujące etapy zwolnień, musiałem namawiać mojego menedżera, aby zajął się technologią, ponieważ nie było nikogo innego do tej pracy. Jednak mój CIO twierdzi, że menedżer powinien zarządzać, a nie pracować z technologią. Zgodziłbym się, gdyby nie to, że przede mną rozpościerała się góra zadań, które nie mogły zostać wykonane bez mojej pomocy. Co miałem robić? Już wcześniej miałem podobną sytuację. Mój ówczesny CIO dał mi trzy wartościowe lekcje, z których do dziś korzystam w mojej menedżerskiej pracy. Pierwsza: moja dyrektor IT nie uznawała argumentu "nie mam wystarczająco dużo ludzi" jako wystarczającego powodu do zagrzebania się w szczegółach aby wykonać pracę.

Zamiast tego stwierdziła, że nie stworzyłem wizji ani planów strategicznych, aby przeprowadzić organizację w kierunku nowego modelu, który byłby zdolny do elastycznego dopasowywania skali działalności do aktualnych potrzeb. Uważała także, że podoba mi się operowanie w szczegółach i że czuję się komfortowo, gdy widzę rezultaty mojej pracy znacznie szybciej niż w przypadku działań menedżerskich i przywódczych, za które byłem odpowiedzialny. W końcu, zasugerowała, że nie zastanawiam się dostatecznie dużo nad tym, jak powinna w przyszłości wyglądać moja kariera. To trudne, ale zawsze jeśli działanie nie spełnia oczekiwań należy przyjrzeć się sobie i stwierdzić, gdzie popełniliśmy błąd.

Zobacz również:

  • Dzięki tej umowie polska policja zyska wiedzę i narzędzia zapobiegające cyfrowym zagrożeniom
  • Nowe drukarki MFP Sharp - tanie i wydajne drukowanie dla MŚP
  • Zarządzanie informacją – nowe kierunki

Jakie cechy są ważne w zespole? Cierpliwość i przywództwo to dwie cechy, które, jak się wydaje, straciły ostatnio na znaczeniu. Istotna stała się konieczność otrzymania wszystkiego tak szybko jak to tylko możliwe. To implikuje percepcję wolniejszego działania jako bezproduktywnego. Jednak moje doświadczenie podpowiada mi, że niewydolność w procesie pracy może być zredukowana dzięki lepszemu planowaniu i zdyscyplinowanemu podejściu do dostarczania rezultatów. W dodatku, wierzę, że w pracy niezbędna jest współpraca.

Współpraca pozwala to na tworzenie lepszych pomysłów i podnosi jakość środowiska pracy. Jednak wywiera to wpływ na styl zarządzania. Możliwości związane z naturalnym przywództwem są zredukowane i musimy być bardziej uważni w kwestii rozwijania naszych przyszłych liderów.

Na podstawie: CIO.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200