LinkedIn rysuje portret przedsiębiorcy

Kto będzie następnym Stevem Jobsem? Szansę ma osoba, która studiowała zarządzanie w Stanford University, jest wieku 30-39 lat, pracowała w Yahoo i obecnie mieszka w San Francisco. Skąd to wiadomo? LinkedIn, przejrzał ponad milion profili, aby rozszyfrować jakie cechy i umiejętności powinien posiadać współczesny przedsiębiorca.

LinkedIn definiuje przedsiębiorców jako ludzi, którzy są założycielami lub współzałożycielami amerykańskich firm, stworzonych po 2000 roku, mających profil na LinekdIn i zatrudniających od 2 do 200 pracowników. Wyłączone zostały małe kancelarie prawnicze, firmy konsultingowe i pośrednictwa nieruchomości. Pozostała pula ponad 13 tys. przedsiębiorców.

Przedsiębiorca wg obserwacji portalu LinkedIn, to absolwent Stanford University, Harvard University, MIT lub Berkeley, na ogół kierunku związanego z prowadzeniem przedsiębiorstwa, wydziału informatyki lub fizyki. Kierunki, których absolwenci raczej nie zostaną przedsiębiorcami to: pielęgniarstwo, administracja i zarządzanie zasobami ludzkimi.

Statystyki sporządzone przez LinekdIn wskazują również, że przedsiębiorca pracował średnio przez 2,5 roku zanim utworzył swój pierwszy startup. Wielu przedsiębiorców wywodzi się z dużych firm technologicznych (m.in. Yahoo, AOL, Apple, eBay, Google i Microsoft).

Istotna jest także geografia - regiony, w których powstaje najwięcej startupów to San Francisco, Nowy Jork i Boston, przy czym w San Francisco powstaje dwa razy więcej nowych firm niż w Nowym Jorku, a w Bostonie - połowa liczby nowojorskiej.

Dla sukcesu przedsiębiorcy ważne są relacje i mentorzy. Analitycy danych w LinkedIn stwierdzili, że najważniejsze branże związane z twórcami firm to: fundusze venture capital, wydawnictwa internetowe, firmy internetowe i rekrutacyjne.

Liczy się również wiek. Znaczący odsetek (40%) przedsiębiorców otworzył swoją pierwszą firmę w wieku 30-39 lat, 34% - w wieku 20-29 lat, a 20% w wieku 40-49 lat, zaś jedynie 5% po 50. roku życia.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy