Kurczy się zatrudnienie w amerykańskim IT

Amerykańska branża technologiczna zmniejsza zatrudnienie. W 2001 r. w IT zatrudnionych było 6,5 mln ludzi, zaś w tym roku liczba ta wynosi tylko 5,9 mln.

Mimo, że amerykańskie firmy technologiczne są światowymi liderami, zatrudnienie maleje z powodu erozji stanowisk w sektorze produkcji i telekomunikacji - wynika z tegorocznej edycji raportu Cyberstates przygotowanego przez TechAmerica Foundation.

Mimo tych spadków, ostatnio firmy technologiczne były jednym z najjaśniejszych punktów na gospodarczej mapie USA. Branża stworzyła 115 tys. miejsc pracy w tym roku (po tym jak w 2010 r. tyle samo zlikwidowała).

Jednak w niektórych obszarach widoczne jest zmniejszenie zatrudnienia. Jeszcze w 2000 roku sektor produkcji technologii zatrudniał w USA 1,8 mln osób, zaś w tym roku, w czerwcu - 1,2 mln.

Natomiast w sektorze usług IT zatrudnienie wzrosło - z 1,6 mln etatów w 2000 r. do 1,77 mln w połowie br. Kolejną dużą kategorią są programiści i usługi - zatrudnienie wyniosło w lipcu br. 1,64 mln, w 2005 r. było to 1,5 mln osób.

Wyniki raportu pokazują, że w branży następuje coraz wyraźniejszy podział na specjalizacje. Poza tym, coraz więcej produktów IT jest projektowanych w USA i wykonywanych za granicą, w lokalizacjach z tańszą siłą roboczą.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy