Kotwiczenie klienta

Bandler i La Valle to guru neurolingwistycznego programowania, dla wielu jeszcze tajemniczego, ale zyskującego rozgłos w Polsce NLP.

Bandler i La Valle to guru neurolingwistycznego programowania, dla wielu jeszcze tajemniczego, ale zyskującego rozgłos w Polsce NLP.

Kotwiczenie klienta
Wszystko zaczęło się od Freuda, ale NLP daleko odeszło od powszechnie teraz negowanej freudowskiej psychoanalizy. Neurolingwistyka to nie socjotechnika manipulacji. Bardziej już jej zaprzeczenie. Jest to umiejętność zrozumienia potrzeb klienta, które on sam nie bardzo sobie uzmysławia, a kotwiczenie to metoda polegająca na nawiązaniu z nim psychicznego kontaktu.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Obaj autorzy od wielu lat szkolą menedżerów najsłynniejszych korporacji. Bandler napisał 25 książek przetłumaczonych na 40 języków. Wielokrotnie zmieniał się w zwykłego sprzedawcę, by sprawdzić swą skuteczność. W okresach dekoniunktury na samochody czy nieruchomości zadziwiał sprzedawców bezradnie rozkładających ręce. Nie handlował fioletowymi krowami, ale produktami, których świetność z pozoru minęła nawet bezpowrotnie.

To najbardziej przyjazna w lekturze ze znanych mi książek o wykorzystaniu NLP w biznesie.

Richard Bandler, John La Valle, "Alchemia manipulacji", One Press Wydawnictwo HELION, 2006, s. 284.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200