Konsumenckie urządzenia w firmie pod kontrolą

Działy zajmujące się infrastrukturą i operacjami powinny wykorzystywać rozwiązania, które działają od dawna w centrach danych, aby wspomóc i kontrolować wprowadzanie technologii konsumenckich do firmy - uważa analityk Forrestera.

Automatyzacja i samoobsługowe portale są dobrze znanymi technologiami, które dostarczają znaczących ulepszeń i wzmacniają wydajność w zarządzaniu .

Te technologie i techniki powinny być wykorzystywane w związku z rosnącą liczbą przynoszonych do pracy mobilnych urządzeń konsumenckich, takich jak iPhone, czy Galaxy Tab - uważa Robert Whiteley, wiceprezes i dyrektor badań infrastruktury i operacji w Forresterze. Departamenty IT nie mogą i nie powinny opierać się wprowadzeniu technologii konsumenckich do codziennego życia organizacji. Powinny za to znaleźć metody na wprowadzanie tych produktów do przedsiębiorstwa w kontrolowany sposób.

Pracownicy już korzystają z tych urządzeń, np. konfigurując swoje iPhony tak, aby miały dostęp do systemów biznesowych, często bez żadnej pomocy działu IT. Zdaniem Whiteleya, specjaliści ds. infrastruktury powinni rozwijać samoobsługowe portale, przez które użytkownicy mogą wprowadzać rozwiązania do swoich urządzeń mobilnych w kontrolowany sposób - np. pobierać potrzebne aplikacje czy certyfikaty.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy