Klątwa przejściowego CIO

Klątwa przejściowego CIO

Klątwa przejściowego CIO

W LISTOPADZIE GIGANT W DZIEDZINIE OCHRONY ZDROWIA – Kaiser Permanentne – mianował Bruce’a Turkstra na stanowisko tymczasowego CIO i zajął się poszukiwaniem nowego lidera IT. Turkstra zmienił na tym stanowisku Cliffa Dodda, który zrezygnował po tym, jak były pracownik Kaisera rozpowszechnił e-mail potępiający wysiłki firmowego IT. Prawie cztery miesiące później Kaiser zakończył poszukiwania, zatrudniając na stanowisku CIO Philipa Fasano. W oświadczeniu dla prasy ogłaszającym tę nowinę prezes i CEO George Halvorson podziękował panu Turkstra, który dołączył do załogi Kaisera w 2002 r., za „doskonałe metody kierownicze i doświadczenie”. Jeśli zdolności przywódcze Turkstry były doskonałe, dlaczego został wymieniony na stanowisku CIO? Mike Lassiter, wiceprezes ds. mediów i PR w Kaiser Permanentne, wyjaśnił drogą e-mailową, że „była to kwestia wyboru pomiędzy doskonałymi kandydatami” oraz że „wybrana osoba wniosła zestaw doświadczeń, przenikliwości w sprawach biznesu, odpowiednie podejście strategiczne oraz poważne zdolności techniczne, które zostały ocenione jako najbardziej pożądane dla profilu technologicznego firmy”. Sam Gordon, dyrektor firmy zajmującej się KLĄTWA PRZEJŚCIOWEGO CIO poszukiwaniem kandydatów na stanowiska kierownicze, twierdzi, że w takich przypadkach firmy często wolą się dystansować od poprzedniej kadry zarządzającej w IT, wybierając na to stanowisko kogoś z zewnątrz. „Szanse na zdobycie stanowiska dla wewnętrznych kandydatów pełniących obowiązki CIO przejściowo są nikłe” – twierdzi Gordon. „W wielu przypadkach przewagą kandydatów zewnętrznych jest brak wyrobionej opinii na ten temat”. Niewielu pełniących obowiązki zmieniło się w oficjalnych CIO: Ann Speyer objęła stanowisko CIO w Smithsonian po tym, jak pełniła obowiązki CIO od września 2006 r.

ICG Commerce mianowało swoim CIO Ricka Bunkera w styczniu, był on przejściowo menedżerem działu technologii i informacji od września 2006. David Rosenberry został mianowany wiceprezesem i CIO w RTI International w listopadzie 2006 – pełnił funkcję tymczasową od czerwca 2006.

Najlepsze praktyki:

  1. Razem z CEO przemyśl działalność zarządu. Przeanalizuj jego aktywność w przeszłości, jeśli chodzi o zarządzanie IT. Dowiedz się, w jaki sposób i jak często kwestie IT były omawiane, ile czasu im poświęcano.
  2. Zasugeruj, w jaki sposób zarząd może podejść do IT bardziej efektywnie. Nie narzekaj, że zarząd poświęca zbyt mało uwagi tej kwestii, zaproponuj, w jaki sposób może jej poświęcić więcej czasu, aby wspólnie z CEO móc zwiększyć zaangażowanie zarządu w kwestie IT.
  3. Bądź tak zaangażowany, jak to tylko możliwe i dowiedz się jak najwięcej o poszczególnych dyrektorach. Pozostaw otwarte kanały komunikacji – będziesz mógł rozwijać związki między pracownikami i sprawiać, że większość kwestii będzie bezproblemowo załatwiana.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy