Katalog zagrożeń

Złośliwe oprogramowanie i nieświadome błędy pracowników to najczęstsze problemy specjalistów zajmujących się bezpieczeństwem informatycznym w firmach.

Ataki złośliwych kodów są najczęstszymi niebezpiecznymi incydentami, z którymi muszą mierzyć się profesjonaliści IT - wynika z badania "2011 State of Security Survey" przeprowadzonego na zlecenie firmy Symantec przez Applied Research.

W badaniu uczestniczyło 3,3 tys. specjalistów IT z USA. Ok. trzech czwartych uczestników badania stwierdziło, że incydenty cyberataków były minimalne, 21% - że zdarzały się regularnie, a 6% miała do czynienia z dużą ich liczbą w ostatnim roku.

Cyberataki wiążą się przede wszystkim z utratą produktywności oraz przestojem w działaniu środowiska informatycznego.

Respondenci wskazali również "celowe ataki", "hakerów", "szpiegostwo przemysłowe" jako istotne zagrożenia dla ich organizacji, wymieniali także pracowników firmy, którzy mimo dobrych intencji mogą nieumyślnie powodować zagrożenia.

Jednym z największych problemów jest w tej chwili wzrost ataków na pracowników poprzez strony mediów społecznościowych - pracownicy nieświadomie pobierają złośliwe kody.

Cyberataki powodują także utratę zaufania konsumentów i szkodzą relacjom z klientami, wartość tych szkód oceniana jest przez autorów badania na 1,14 mln USD, zaś utrata wrażliwych danych - 1,71 mln USD.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy