Jak przeprowadzić prezentację internetową i nie wyjść na głupka?

Szef klepie cię po ramieniu i mówi: Zaplanowaliśmy "webinar", by przed ważnym gronem pochwalić się naszą technologią. A ponieważ znasz się na tym najlepiej, zdecydowaliśmy, że właśnie ty powinieneś znaleźć się przed kamerą.

Jak przeprowadzić prezentację internetową i nie wyjść na głupka?

Wielu ludzi chętniej odwiedziłoby dentystę albo płaciło wyższe podatki, niż przemawiało publicznie. Być może właśnie ze strachu przed publicznym zawstydzeniem tak wielu profesjonalistów biznesowych denerwuje się, gdy ma poprowadzić "webinar" (prezentację internetową). Dlatego każdemu prowadzącemu zalecamy skorzystanie z poniższej listy, zaproponowanej przez Denise’a Perssona, dyrektora marketingu w amerykańskiej firmie ON24:

Włóż ubranie o neutralnych kolorach, w oczach publiczności najlepiej prezentują się barwy pastelowe. Kolory jaskrawe mogą sprawiać wrażenie, jakby koszulka "podążała za tobą", kiedy się poruszasz lub przemieszczasz. Unikaj czerwieni - zazwyczaj "krwawi", co skutkuje zamazanym widokiem w okolicy brzegów. Unikaj też białego - może utrudnić operatorowi kamery uzyskanie kontrastu barw. Tak dzieje się np. wtedy, gdy robi się zdjęcia w śniegu lub na plaży.

Koszula lub krawat w cienkie poziome paski rozprasza widza przy najmniejszym ruchu.

Podczas prezentacji musisz patrzeć prosto do kamery, a nie rozglądać się po bokach.

Inaczej jest podczas sesji pytań i odpowiedzi - wtedy mów wprost do osoby zadającej pytanie, a nie do kamery.

Zobacz również:

  • W pozyskiwaniu środków AI jest lepsze od ludzi

Podczas prezentacji ulokuj się w jednym miejscu i zachowuj się tak, jakbyś był do niego przybity. Postaraj się nie wykonywać nadmiernych ruchów, nie przesuwać, nie przestępować z nogi na nogę. Jeśli siedzisz przy biurku, nie stukaj długopisem o blat. A jeśli stoisz, nie baw się drobniakami w kieszeni.

Nie zapomnij wyłączyć komunikatora internetowego, komórki, palmtopa, skrzynki pocztowej i wszystkich innych urządzeń mogących rozpraszać twoją uwagę. Zdajemy sobie sprawę, że to może być dla ciebie najtrudniejsze zadanie...

Wystarczająco wcześnie przygotuj się do swojego "webinaru". Sprawdź, czy działają wszystkie linki i prezentacje. Nigdy nie zakładaj, że jesteś na tyle inteligentny, ważny albo zajęty, żeby nie móc się wcześniej doszkolić na platformie konferencji internetowej.

Najbardziej zdenerwowani moderatorzy "webinarów" to ci, którzy nie sprawdzili wcześniej nagłośnienia, dlatego publiczność ich nie słyszała.

Wyświetl slajd powitalny, który zapowie, że spotkanie zaraz się rozpocznie.

Na samym początku sprawdź szybko działanie wszystkich potrzebnych funkcji, takich jak rozmowa z uczestnikami, i przeanalizuj, jak i kiedy będziesz zadawał i odpowiadał na pytania.

Poproś, aby mówcy się przedstawiali.

Na koniec przypominamy jeszcze, żebyś się rozluźnił i dobrze bawił. Utrzyma to uwagę widzów na twojej prezentacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200