Jak odkryć w sobie charyzmę?

Jaka jest twoja osobista wizja?

Pragnę sprawić, by miejsce pracy, w którym się znajduję, stawało się bardziej przyjazne. Chcę promować kulturę organizacyjną, w której docenia się pracowników, uwzględnia ich wiedzę i pomysły. Zależy mi, aby ludzie, którzy przychodzą do firmy, cieszyli się z tego, gdzie i jak pracują. Dlaczego? Takie podejście pozwala osiągnąć sukces. Ludzie pracują z zapałem. Cieszę się, widząc efekty. Organizacja, w której pracuję, jest zaskoczona wynikami. Wszyscy są zadowoleni.

Jaka wizja podoba się wszystkim? Po pierwsze jej realizacja powinna sprawiać ci przyjemność. Jeśli lider jest zaangażowany, to inni też się zaangażują. Po drugie ta wizja musi dawać coś innym. Najlepiej, jeżeli realizuje potrzeby firmy i pracowników. Wtedy rośnie ich zaangażowanie. Wszyscy dostrzegają, że to, co robisz, ma sens nie tylko dla ciebie, ale również dla nich i dla firmy.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
  • CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
  • 6 znaków ostrzegawczych, na które CIO powinni zwrócić uwagę w 2024 roku

Jak skonstruować swoją wizję? Jak już pisałem, należy zadać sobie pytania o potrzeby - swoje, współpracowników i firmy. Dostrzeżesz, że są spójne. Znajdziesz coś, co sprawi, że twoja charyzma znowu wzrośnie, a twój zespół da z siebie jeszcze więcej.

Zrozumienie sensu swojej pracy daje nam odpowiedź na pytanie o potrzeby. Odkrycie tego, co robimy, aby te potrzeby zrealizować, to wizja. Jeżeli połączymy potrzeby innych ludzi, organizacji z własnymi i stworzymy wizję, która je realizuje, to będziemy wierzyć w sens swojego działania. Myślisz, że łatwo to mówić, trudniej zrealizować. Zgadza się, czasami zajmuje to lata, czasami chwilę. To od ciebie zależy, kiedy zaczniesz zadawać dobre pytania. Podpowiem ci, że większość osób pragnie tego samego na najniższym poziomie. Abraham Maslow twierdził, że ludzie, poza poczuciem bezpieczeństwa, pragną się rozwijać, mieć wpływ i uznanie. Jeżeli tak rzeczywiście jest w twoim otoczeniu, poszukaj metod, aby dać to sobie i innym.

Ograniczenia i sposób, w jaki na nie reagujemy

Mówi się, że prawdziwy menedżer potrafi szybko podejmować mądre decyzje. Nie wiem, czy to jedyna prawda, ale wiem, że wytrwałość i odważne działanie mają duży wpływ na to, jak nas postrzegają. Wyobraź sobie menedżera, który nie wie, czego chce (nie ma wizji) i waha się przed podjęciem każdej decyzji. Co czują jego ludzie?


TOP 200