Intuicja i drogocenny odprysk

Paweł Leżański pełni funkcję CTO w Grupie Onet.pl. Może polegać na swojej wiedzy, intuicji, ludziach. Wierzy, że najlepiej zna uwarunkowania i unikalne potrzeby biznesu, który reprezentuje i którego częścią jest IT. Dlatego projekt technologiczny, infrastrukturalny uznaje - wobec braku referencji na rynku, braku kompetencji - za niestandardowy. Drogą błędów i odkryć taki standard dla swojej organizacji od nowa ustanawia.

Paweł Leżański, Grupa ONET.PL

Paweł Leżański, Grupa ONET.PL

W Krakowie powstaje data center Onet.pl, pierwsza budowana od zera (greenfield) serwerownia wysokiej gęstości mocy. Jej powierzchnia to 3500 mkw, moc urządzeń IT wewnątrz: 1.7 MW, moc pobieranej energii elektrycznej: 4 MW, koszt (bez sprzętu IT): około 65 mln zł.

Celem projektu było zapewnienie technologicznej podstawy pod rozwój usług portalu (w tym wideo), zapewnienie wzrostu firmy, poprawa bezpieczeństwa usług, konsolidacja rozproszonych zasobów w jednym miejscu (jedna z 2 głównych serwerowni Onetu), rezygnacja z kolokacji (zmiana struktury kosztów), budowa jednolitego centrum sterowania, wejście w rynek kolokacji. Jednym słowem - zapewnienie potencjału do konkurowania na niezwykle dynamicznym, zmiennym rynku internetowym. "Bez efektywnego kosztowo, szybko reagującego na zmiany zaplecza data center nie da się dziś walczyć na rynku Internetu, gdzie każda usługa jest ‘one click away’ od usług światowych" - mówi Paweł Leżański.

Sytuacja nabiera rumieńców, kiedy pomyślany jako przedsięwzięcie na potrzeby własne spółki projekt budzi dzięki swoim parametrom zainteresowanie komercyjne zewnętrznych klientów. Powstał obiecujący, atrakcyjny produkt, a na bazie doświadczeń z projektu - wizja kolejnego produktu, który w warunkach wyjątkowo zmiennego rynku dostawia nowe, strategicznie istotne źródło zysku. Tam, gdzie każdy konkurent jest zaledwie "one click away", Paweł Leżański, CTO Grupy Onet.pl, z centrum danych uczynił centrum zysku.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy