Intranet ery cyfrowej

Intranet - wewnętrzny portal gromadzący i porządkujący wiedzę w organizacji. Niezbędny w każdej większej firmie. Często kojarzony z topornym narzędziem, wdrażanym miesiącami, nienadążającym za trendami i dostępnymi możliwościami technicznymi. Białostocka firma zaproponowała alternatywę...

Dzięki swoim produktom, powstała w 2016 roku Elastic Cloud Solutions, natychmiast przyciągnęła uwagę branży IT i nie tylko. Stworzyła zestaw rozwiązań chmurowych, które tworzą wirtualne biuro - przyjazne środowisko on-line, w którym pracownicy mogą się komunikować, wymieniać wiedzą, wspierać rozwój firmy. “Firmy potrzebują łatwych w obsłudze, wielofunkcyjnych rozwiązań. Wdrażanych błyskawicznie. Takich, w których pracownicy znajdą aktualne informacje o swojej organizacji i jej ofercie, ale też załatwią wszystkie niezbędne sprawy. Zarezerwują salę konferencyjną. Zaplanują spotkanie. Złożą wniosek urlopowy. I tak dalej... “ - mówi Łukasz Skłodowski, CEO Elastic Cloud Solutions.

Pracować lepiej

Ich produkt nie tylko zastępuje tradycyjny intranet, ale daje firmom dostęp do szeregu narzędzi, które podnoszą produktywność i komfort codziennej pracy.

Z platformy Elastic Workplace korzystają już takie firmy jak Eurobank, PKO BP, Grupa Onet-RASP, czy PKP Energetyka. Za to ostatnie wdrożenie Elastic Cloud Solutions otrzymało prestiżową nagrodę “Best Intranet Design 2018” od Nielsen Norman Group, dzięki której okrzyknięto je jednym z 10 najlepszych tego typu rozwiązań na świecie.
Łukasz Skłodowski, CEO Elastic Cloud Solutions Sp. z o.o.

Łukasz Skłodowski, CEO Elastic Cloud Solutions Sp. z o.o.

Zobacz również:

Celem Elastic Cloud Solutions było stworzenie rozwiązania, które, jak nazwa wskazuje, może być bardzo elastycznie dostosowane do rozmiaru i potrzeb firmy. Ich produkt sprawdza się zarówno w niewielkim, kilkunastoosobowym zespole, jak i w firmach takich jak DVAG. To niemiecka instytucja, zajmująca się doradztwem finansowym, zrzeszająca ponad 40 000 doradców finansowych.

Rosnący zespół

Liczba nowych zleceń rośnie, podobnie jak ilość pomysłów na rozwój platformy i... zapotrzebowanie na kolejnych specjalistów dołączających do białostockiego zespołu. Sektor IT walczy o pracowników, Elastic Cloud Solutions nie jest tu wyjątkiem. “Zależy nam na rozbudowie zespołu, by nadążać za rosnącym zapotrzebowaniem na nasz produkt. Ale są czynniki, które działają na naszą korzyść. Nie jesteśmy kolejnym software housem” - tłumaczy Grzegorz Ciwoniuk, CTO Elastic Cloud Solutions. “Dajemy szansę współtworzenia zupełnie nowego produktu, realizacji własnych pomysłów i pracy w zespole z tytułem ‘Startupu roku’. To przyciąga do nas naprawdę zdolnych specjalistów i ciekawe osobowości.” - dodaje Grzegorz Ciwoniuk, CTO Elastic Cloud Solutions, przywołując ostatnią nagrodę “Orła Innowacji” dla najlepszego startupu, przyznanego przez dziennik Rzeczpospolita.

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii chmurowych na rynku rośnie. Programiści poszukują szans pracy przy projektach, które te kompetencje podnoszą. Wychodząc im naprzeciw ECS wprowadziło program mentoringu wewnętrznego i aktywnie angażuje się w wymianę wiedzy w lokalnej społeczności developerów Azure. W zasadzie nie ma miesiąca, żeby do zespołu nie dołączył ktoś nowy. Rosną teamy wdrożeniowe, ale nie tylko. Firma tworzy nowe działy zajmujące się badaniami i rozwojem, budową międzynarodowej komunikacji, czy poszukiwaniem dodatkowych innowacyjnych rozwiązań. Stara się dogłębnie zrozumieć potrzeby użytkowników związane z codziennym korzystaniem platform tego typu. Ważny jest też sam proces zarządzania zmianą w organizacji i szkolenia pracowników, którzy nagle muszą zacząć korzystać z zupełnie nowego narzędzia.

Użyteczność przede wszystkim

Kluczem do łatwej adaptacji ma być olbrzymi nacisk kładziony na prostą obsługę Elastic Workplace. Użytkownicy platformy z założenia muszą móc ją konfigurować intuicyjnie, bez wsparcia działu IT, ani bez technologicznej wiedzy. Wszystko jedno, czy tworzą stronę www dla nowego wydarzenia firmowego, budują ankietę pracowniczą, czy opracowują proces zgłaszania zapotrzebowania na nowy sprzęt - narzędzia muszą im pomagać, a nie dokładać pracy. Jeśli na czymś utkną, z pomocą przychodzi im inteligentny asystent w postaci bota. Mogą też szybciej podejmować decyzje i działania, także z poziomu swojego telefonu komórkowego.

Rynek bez granic

Udostępnienie usługi w modelu SaaS (dostępna z poziomu przeglądarki i gotowa do działania natychmiast po subskrypcji) okazało się najlepszą drogą do skalowania sprzedaży. I głównie w tym modelu Elastic Cloud Solutions widzi swoją przyszłość. Już dziś z Elastic Workplace korzystają firmy z całego świata (z ponad 40 krajów, w tym Peru, czy Australii), o różnej wielkości, z różnych sektorów. To łącznie ponad 150 000 użytkowników.