Inteligentny Edward
- 23.07.2018, godz. 12:56
Technologia oparta na sztucznej inteligencji może radykalnie zmienić pracę działów sprzedaży. Edward to ciekawe rozwiązanie,które rozwija firma dwóch dwaj innowatorów z Krakowa.
Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence), która do niedawna pozostawała w sferze science fiction, dzisiaj realnie wpływa na zmiany w sposobie działania gospodarki i ludzi.
Także w Polsce powstają start-upy, które tworzą inteligentne systemy, mające usprawnić wiele procesów w gospodarce.
Dwaj krakowscy przedsiębiorcy Tomasz Wesołowski i Bartłomiej Rozkrut, założyciele spółki 2040.io, powołali do życia Edwarda – aplikację, która wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji. Edward zbiera różne informacje dotyczące pracy sprzedawcy, takie jak: częstotliwość połączeń telefonicznych, liczba i zawartość wysyłanych e-maili czy terminy w kalendarzu. Następnie wykorzystując technologię uczenia maszynowego, dokonuje analizy tych informacji i wyciąga wnioski z pomocą sztucznej inteligencji. Edward pracuje jako osobisty asystent w smartfonie handlowca, automatyzując jego codzienną pracę związaną z ustawianiem follow-up'ów, umawianiem spotkań, tworzeniem notatek z rozmów i wprowadzaniem informacji do CRM. W każdej chwili można przeglądać wszystkie aktywności dotyczące klientów na jednej osi czasu. Poprzez integrację i automatyzację wielu czynności, które niepotrzebnie pochłaniają cenny czas handlowców, Edward odciąża ich w raportowaniu oraz ułatwia menedżerom podejmowanie decyzji na podstawie danych prezentowanych w czasie rzeczywistym.
„Edward dziś w realny sposób wspomaga pracę ponad 100 sprzedawców, którzy zdecydowali się na testy naszego rozwiązania. Wśród nich są nie tylko polscy przedsiębiorcy, ale i firmy z takich krajów, jak: Stany Zjednoczone, Australia czy Indie.
Widzimy, że Edward wnosi wartość wszędzie tam, gdzie działają rozproszone zespoły handlowe, a przez to pojawiają się problemy z jakością danych w systemach CRM. Edward integruje się z istniejącym oprogramowaniem i pomaga handlowcom w wypełnieniu danych o ich aktywnościach” – mówi Tomasz Wesołowski, CEO 2040.io.
Innowacyjność technologii opracowanej przez młodych innowatorów została już dostrzeżona przez inwestorów. W Edwarda zainwestował fundusz YouNick Mint Venture Capital, dzięki czemu będzie możliwe przyspieszenie prac nad doskonaleniem aplikacji, która ma szansę zrewolucjonizować dotychczasowy system pracy account managerów. Fundusz wspiera firmę inwestycyjnie i w pracach badawczych, skalowaniu sprzedaży, a także zapewnia dostęp do ekspertów, którzy pomagają w rozwoju aplikacji.