Inteligentne zakupy

Rośnie popularność smart shoppingu na całym świecie, także w Polsce. Klienci racjonalizują wydatki wyszukując okazji zakupowych, w czym pomagają im nowoczesne technologie.

Wojciech Grudzień, Prezes Zarządu Millennium Goodie

Cyfrowa platforma zakupowa goodie została uruchomiona pod koniec 2016 roku przez Bank Millennium, jako wewnętrzny start-up. Dostępna w aplikacji mobilnej i na dedykowanej stronie internetowej www.goodie.pl oferuje swoim użytkownikom łatwy i szybki dostęp do informacji na temat zniżek, promocji, wyprzedaży w sklepach oraz wydarzeń w centrach handlowych, wpisując się w zyskujący na znaczeniu trend określany mianem „inteligentne zakupy” (ang. smart shopping). Katalizatorem tego trendu był kryzys finansowy, jaki wybuchł w 2008 roku. Pogorszenie sytuacji materialnej i wzrost niepewności zmusił ludzi do poszukiwania tańszych towarów i usług ale chcieli oni obniżać sobie standardu życia, do którego przywykli.

Platforma goodie funkcjonuje w infrastrukturze chmury Microsoft Azure i wykorzystuje technologie takie, jak wyszukiwanie głosowe, rozpoznawanie obrazu, geolokalizacja, machine learning oraz narzędzia do obsługi multimediów. Dzięki temu do każdego użytkownika trafiają spersonalizowane informacje o aktualnych ofertach handlowych. Przy pomocy goodie można założyć wirtualne karty lojalnościowe w wielu sklepach i przechowywać je w aplikacji. Do końca sierpnia br. założono już ponad ćwierć miliona takich kart. Goodie regularnie zaprasza na wydarzenia na terenie galerii handlowych i umożliwia przeglądanie najświeższych gazetek promocyjnych sklepów. Posiada też funkcjonalność pozwalającą na głosowe wyszukiwanie produktów oraz tworzenie wirtualnych list zakupowych.

Użytkownicy platformy goodie mogą korzystać też z programu cashback, umożliwiającego otrzymywanie zwrotu części poniesionych wydatków na zakupy zrealizowane w wybranych sklepach internetowych. Program obejmuje już około 1000 partnerów z różnych branż i będzie rozwijany. Przeważnie zwrotowi podlega od 2 do15 proc. wartości transakcji ale niektóre sklepy oddają klientom nawet 25 proc.

Aby uzyskać zwrot części wydatków należy w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej wybrać usługę lub produkt oznaczone znaczkiem cashback, po czym przejść do witryny wybranego sklepu internetowego i sfinalizować transakcję. "Wprowadzenie cashback to odpowiedź na potrzeby powiększającego się grona polskich smart shopperów. Program goodie cashback wyróżnia spośród innych rozwiązań tego typu wysokość możliwych do otrzymania zwrotów wydatków na zakupy oraz szybkość wypłaty środków. Polscy konsumenci poszukują rozwiązań zgodnych z ich stylem życia, a także mających realny wpływ na zasobność portfela. Wprowadzenie cashback to ważny krok w rozwoju platformy goodie. Dzięki goodie zakupy mogą być jeszcze przyjemniejsze, łatwiejsze i tańsze. To również okazja dla naszych partnerów biznesowych do zainteresowania swoją ofertą szerokiej grupy użytkowników goodie" – komentuje Wojciech Grudzień, Prezes Zarządu Millennium Goodie Sp. z o.o.

W niespełna dwa lata od udostępnienia aplikacji, pobrało ją ponad 550 tys. osób. Aplikacja goodie jest bezpłatna i przeznaczona dla urządzeń mobilnych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS.