Innowacje w służbie biznesu
- 13.10.2010, godz. 16:41
W książce "Other Side of Innovation", profesorowie z Tuck School of Business przekonują, że biznes może stać się motorem wielu przemian na świecie dzięki innowacjom.
Zdaniem Vijaya Govindarajana i Chrisa Trimble, "dzięki innowacji, biznes może stać się motorem wielu przemian na świecie. Istnieje tylko jedna, znacząca przeszkoda ku temu: współczesne metody zarządzania firmami i biznesem maja za zadanie podniesienie wydajności przedsiębiorstw, a nie rozwój innowacji".
Zdaniem autorów książki "The Other Side of Innovation: Solving the Execution Challenge", firmy są przygotowane do współczesnych wyzwań jakie niesie ze sobą wprowadzanie innowacji nie wiele lepiej niż były pół wieku temu. Nawet jeśli są kreatywne i stosują nowoczesne technologie, często brakuje im kompetencji menedżerskich aby wdrażać pomysły w działanie.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Zarządzanie informacją – nowe kierunki
- Biały Dom wyda zasady dotyczące sztucznej inteligencji
Tymczasem wdrażanie dobrego, czy nawet genialnego pomysłu w praktykę, to najważniejsza część procesu wprowadzania innowacji. Autorzy książki przez dziesięć lat analizowali proces powstawania i rozwoju innowacji w firmach takich jak: Unilever, Cisco Systems czy Dow Jones, w książce opisują wiele studiów przypadku wdrażania innowacji.
W książce można znaleźć praktyczne wskazówki dotyczące wprowadzania innowacji, i to zarówno małych inicjatyw jak i wielkich pomysłów, obarczonych ogromnym ryzykiem.
Vijay Govindarajan i Chris Trimble są profesorami w Tuck School of Business w Dartmouth. Są oni również autorami światowego bestseleru "Ten Rules for Strategic Innovators—From Idea to Execution" (Harvard Business Press, 2005). Profesorowie mają na swoim koncie liczne publikacje w Harvard Business Review, the MIT Sloan Management Review, the California Management Review, BusinessWeek, Fast Company i w the Financial Times.