IT na praktykach w biznesie

Firmy Intel i Boeing wprowadziły ciekawą inicjatywę w dziedzinie rozwijania kadr - pracownicy IT mogą pracować w innych działach biznesowych, aby poszerzyć swoją wiedzę i wrócić do macierzystego działu z pomysłami na optymalizację kosztów.

Pracownicy działu IT Intela mogą pracować w innych działach biznesowych przez okres od dwóch miesięcy do roku, zaś Boeing wdrożył dwuletni program rotacyjny. Są to dość świeże inicjatywy - w Intelu działające od trzech, a w Boeingu od dwóch lat.

Wiceprezes i CIO Intela, Diane Bryant, stwierdziła, że istnieje ogromna potrzeba współpracy między działami, ponieważ IT jest bardzo ważnym elementem w ogólnej strategii Intela. "Bez szeroko rozumianego partnerstwa, Intel nie odniósłby sukcesu" - powiedziała w rozmowie z amerykańską edycją tygodnika Computerworld.

Zobacz również:

  • CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
  • Data Scientist - jak stawiać pierwsze kroki w branży?
  • Trendy technologiczne 2024 według AWS

W obu firmach programy są dostępne dla wszystkich pracowników IT (Intel zatrudnia ich 6,3 tys., a Boeing 8 tys.) Według Diane Bryant, wiedza biznesowa może stać się dla informatyka podstawą sukcesu zawodowego. Np. w Intelu 400 liderów IT w (czyli ponad połowa) piastowała w trakcie swojej kariery jakieś stanowiska biznesowe.

"Chcieliśmy, aby pracownicy działu IT zrozumieli w jaki sposób działa firma" - stwierdził Federico Genoese-Zerbi, wiceprezes ds. Infrastruktury IT w Boeingu. Programy dla pracowników to część szerszego planu ustawicznego zwiększania możliwości IT we wspieraniu biznesu.

W Boeingu niektórzy pracownicy IT przeszli do fabryk, stali się częścią zespołów produkcyjnych. Szybko znaleźli rozwiązania, które mogą pomóc ich nowym kolegom. Na przykład jedna z grup pracowała nad produkcją środkowej części skrzydła samolotu. Jeśli narzędzie, które tnie metal jest niewłaściwie zainstalowane, część elementu zostaje zarysowana i powoduje to spore straty finansowe. Pracownicy IT, którzy zaczęli pracować w tym zespole wymyślili sposób na poradzenie sobie z tym problemem. Zainstalowali mikroprocesory RFID w narzędziach tnących i mogli śledzić ścieżkę poruszania się narzędzia i dostarczać dane do bazy danych. To pozwoliło na skuteczne sterowanie urządzeniem i na znaczną poprawę efektywności kosztowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200