IT może być motorem gospodarki

Dla Brazylii IT będzie trampoliną sukcesu gospodarczego. Kraj nie będzie konkurował tanią siłą roboczą, ale niszowymi aplikacjami.

IT może być motorem gospodarki

Brazylia nie będzie konkurowała z Indiami czy Chinami za pomocą taniej siły roboczej na globalnym rynku eksportowym, ale będzie szukała zaawansowanych produktów i usług IT aby zdobyć przewagę. Antonio Gil, prezes brazylijskiego Stowarzyszenia ICT stwierdził, że naśladowanie modelu hinduskiego czy chińskiego nie ma sensu w realiach gospodarki brazylijskiej. "Na początku próbowaliśmy kopiować Indie, ale nie możemy działać tak nadal. Nie będziemy konkurować tanią siłą roboczą, Brazylia jest droższa" - powiedział.

"Co powinniśmy zrobić? Powinniśmy poszukać niszowych rynków na najwyższym poziomie. Na przykład - aplikacji bankowych i finansowych. Brazylijskie banki są w czołówce światowych instytucji finansowych pod względem wykorzystania IT. To obszar, w którym Brazylia mogłaby odgrywać ważną role na rynku eksportu" - dodał Antonio Gil.

Według najnowszych statystyk IDC, Brazylia jest piątym co do wielkości światowym rynkiem ICT, którego wartość jest szacowana na ok. 198 mld USD i który zatrudnia ok. 1,2 mln specjalistów.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy