Gwiazdozbiór IT

Firmy działające na rynku kadr IT przypominają wziętych agentów gwiazd filmowych - muszą znaleźć i człowieka-orkiestrę, i niszowego specjalistę.

CIO: Jaki outsourcing IT dominuje na naszym rynku: eksport czy obsługa firm działających w Polsce?

Leszek Kowalczykiewicz, dyrektor handlowy, IT Kontrakt: Te kwestie są dość płynne. Wielu naszych klientów to polskie oddziały firm globalnych. Wynajęci przez nich specjaliści i menedżerowie IT z reguły pracują w projektach informatycznych także na rzecz innych oddziałów tych korporacji - dlatego nie jest to eksport sensu stricte. Często jednak zgłaszają się organizacje, które realizują projekty dla polskiego oddziału. W naszym przepadku przeważają zapytania od firm z sektora finansowego, telekomunikacyjnego, od integratorów, ale również od przedsiębiorstw produkcyjnych.

Tomasz Bernecki, dyrektor rekrutacji, IT Kontrakt: Polska jest uczestnikiem rynku światowego, więc mamy do czynienia z sytuacją, w której firmy sięgają po polskich specjalistów, ponieważ są oni najlepsi, a nie najtańsi. Dlatego często nasza kadra uczestniczy w globalnych, prestiżowych projektach informatycznych.

CIO:Których specjalności IT jest za mało na polskim rynku, a jakich jest nadwyżka?

T.B.: Zawsze jest za mało ekspertów od niszowych systemów i rozwiązań, np. CRM. Do tej pory nasi klienci poszukiwali kadry wyspecjalizowanej w danej technologii, z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym. Obecnie coraz częściej poszukiwany jest człowiek-orkiestra, menedżer technologii, CTO, którego wiedza i doświadczenie obejmuje wiele obszarów. Specjalista ten powinien posiadać takie kompetencje, jak: analiza wymagań biznesowych, projektowanie oraz administracja. Takich osób jednak nie ma zbyt wiele, więc nasza firma daje specjaliście szansę pracy w licznych różnorodnych projektach informatycznych, co wzbogadza jego kompetencje o doświadczenie z wielu dziedzin.

CIO:Czy częściej wynajmuje się całe skomponowane pod konkretne zadania zespoły, czy raczej pojedynczych specjalistów?

L.K.: Najczęściej uzupełniamy zespoły naszych klientów o 2-3 specjalistów. Budowaliśmy również całe zespoły wraz z team leaderem, z tym że wchodziły one w skład jeszcze większych grup pracujących nad danym projektem.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy