Google najatrakcyjniejszym pracodawcą

Amerykańscy studenci kierunków biznesowych i politechnicznych już po raz trzeci wybrali Google jako najatrakcyjniejszego pracodawcę.

Już trzeci rok z rzędu najwięcej ankietowanych studentów stwierdziło, że chcieliby pracować w Google bardziej niż w innej firmie - wynika z badania Universum "World’s Most Attractive Employers". Poza Google, atrakcyjni dla młodych ludzi wkraczających na rynek pracy są także: IBM, Intel, Microsoft i Apple.

Universum przeprowadziło dwie ankiety - jedną wśród osób poszukujących pracy w działach biznesowych, a drugą - informatycznych. Google okazał się najatrakcyjniejszym pracodawcą w obu kategoriach.

W kategorii IT na drugim miejscu po Google znalazł się IBM, na trzecim Microsoft, na kolejnych Intel, Sony i Apple.

"Branża IT jest bardzo zależna od kapitału ludzkiego, podejmuje więc wysiłki aby przyciągnąć i zatrzymać najzdolniejszych ludzi z całego świata. Pojawiła się nowa kultura pracy - sprzyjająca relaksowi i kreatywności w biurze, częściowo dzięki tej branży. Pokolenie Y czuje się bardzo komfortowo pracując w tym nowym środowisku i ma to odzwierciedlenie w atrakcyjności branży programistycznej" - powiedział Carlo Duraturo, dyrektor w Universum.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy