Google i Klub CIO

Prawo i przyszłość chmury – te kwestie dyskutowaliśmy podczas październikowego spotkania Klubu CIO. Spotkanie odbyło się w warszawskiej siedzibie Google’a dzięki uprzejmości i na zaproszenie Magdaleny Dziewguć, szefowej Google for Works na Polskę, Słowację i Czechy i przyciągnęło rekordową liczbę blisko 70 gości.

Mecenas Agata Kowalska z kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy mówiła o praktykach i zapisach umów o świadczenie usług Cloud Computingowych. Wyraziła między innymi swój pesymizm co do możliwości sformułowania uniwersalnego i całościowego pakietu praktyk umów Cloud Computingowych. Podkreśliła także zmienność przepisów i interpretacji, które normują świadczenie i korzystanie z usług chmurowych. Możliwe jest natomiast i potrzebne określenie opcji minimum w myśl ustawy o ochronie danych osobowych.

Agata Kowalska, Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

Agata Kowalska, Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

W pewnym momencie pokierowała dyskusję w stronę aktualnych kwestii – czyli końca tzw. Bezpiecznej Przystani i możliwych konsekwencji dla klientów dostawców usług chmurowych, którzy korzystają z tego programu. Sprawa nabrała rumieńców po decyzji europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie którą Facebookowi wytoczył student prawa z Wiednia, Maximilian Schrems. Trudno jeszcze określić zakres konsekwencji – ale obiecaliśmy sobie, że sprawie będziemy się pilnie przyglądać – wątki te pojawią się na stronach klubcio.pl, cxo.pl i w druku, w listopadowym wydaniu magazynu CIO. Pani mecenas przyjęła bowiem także zaproszenie na nasze łamy.

Drugi wielki wątek naszego spotkania – przyszłość Cloud Computing według Google przedstawił Ignacy Kowalczyk, Software Engineering Manager w Google. Przedstawił m.in. schemat kreowania usług komercyjnych opartych o Cloud Computing. Można nazwać go skalowaniem w dół rozwiązań, które sprawdziły się w zastosowaniu do własnych potrzeb Google. To cecha charakterystyczna: ekstremalne wymagania i skale danych przetwarzanych na potrzeby własnego biznesu znajdują następnie zastosowanie w skalach kilka rzędów mniejszych, ale nadal – wymagających najwyższej efektywności i elastyczności.

Ignacy Kowalczyk, Google

Ignacy Kowalczyk, Google

Pomiędzy tymi wystąpieniami krótkie case study z wdrożenia usługi Unified Communication w chmurze (UCaaS) przedstawił Marcin Jedyński, menedżer IT z Grupy Konsalnet – szczególnie interesujące było przytoczenie dowodów na uzyskane dzięki wdrożeniu biznesowej elastyczności przez Grupę – w kontekście nagłych decyzji zarządu o akwizycjach.

Marcin Jedyński, Grupa Konsalnet

Marcin Jedyński, Grupa Konsalnet

Spotkanie w warszawskiej siedzibie Google’a dzięki uprzejmości i na zaproszenie Magdaleny Dziewguć, szefowej Google for Works na Polskę, Słowację i Czechy i przyciągnęło rekordową liczbę blisko 70 gości. Miło było spotkać wiele osób z dawna na Klubie niewidzianych. Z przyjemnością możemy zapowiedzieć, że także w przyszłości Klub CIO będzie mile widziany u koleżanek i kolegów Googlersów. Jesteśmy niezmiennie pod wrażeniem trybu pracy, atmosfery i otoczenia, w jakim działają gospodarze naszego październikowego spotkania. O znaczeniu "pejzażu" pracy w koncepcji Google, ale także szerzej o tym, jak szuka i potem dba o talenty amerykański potentat - będziemy rozmawiali na łamach najbliższego, listopadowego wydania magazynu CIO.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy