Globalna dywizja IT

Volvo IT Polska systematycznie zdobywa coraz mocniejszą pozycję w strukturze międzynarodowego koncernu. Polskie centrum pod kierownictwem Małgorzaty Ryniak zatrudnia coraz więcej osób i uczestniczy w najważniejszych projektach Grupy.

Globalna  dywizja IT

Od 1993 związana

z Volvo Polska,

gdzie od początku była odpowiedzialna

za organizację IT.

Przez 12 lat pracowała

w Szwecji. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na wydziałach Cybernetyka i Informatyka oraz Handel Zagraniczny.

Małgorzata Ryniak

Dyrektor generalny, Volvo IT Polska, dyrektor Volvo Information Technology w Polsce

Volvo IT we Wrocławiu rozwija się w imponującym tempie. W ciągu ostatnich sześciu lat zatrudnienie wzrosło o ponad 300%, a firma stała się wizytówką regionu dolnośląskiego. Zresztą nie chodzi tylko o liczbę, lecz także jakość pracowników o coraz wyższych kompetencjach i kwalifikacjach. Budowanie tego swoistego imperium IT zajęło sporo czasu, ale szefowa firmy nie żałuje ciężkiej pracy, która przyniosła efekty na skalę światową.

Niezależność IT

Na wysoką pozycję polskiej spółki złożyło się kilka czynników, wśród nich ulokowanie przez Szwedów największej w Europie fabryki autobusów Volvo we Wrocławiu, a przede wszystkim powierzenie budowy działu IT kompetentnej osobie - Małgorzacie Ryniak, która przez kilkanaście lat pracowała w Szwecji, w Goeteborgu, zdobywając doświadczenie w jednej z większych firm informatycznych. Od 1993 r., czyli od początku szwedzkiej inwestycji w Polsce, Małgorzata Ryniak realizowała powierzone jej zadanie stworzenia obszaru IT od podstaw. To pod jej kierownictwem kilkuosobowy dział IT we wrocławskiej fabryce uzyskał niezależność w strukturze, przekształcając się w odrębną dywizję firmy Volvo Polska. Stąd dostawy idą do spółek koncernu w ponad 30 krajach na całym świecie. Koncern Volvo był jednym z pierwszych na świecie, który postawił na budowę centrum kompetencyjnego IT w Polsce.

Spółka Volvo IT realizuje kompleksową obsługę IT wszystkich pozostałych spółek koncernu - Volvo Trucks, Volvo Buses, Volvo Construction Equipment, Volvo Parts, Renault Trucks, Volvo Penta, Volvo Financial Services - rozwijając i utrzymując systemy w wielu technologiach, m.in: Microsoft.Net, Java, SAP, IBM iSeries, Mainframe.

"Biorąc pod uwagę obecność Volvo na świecie, liczbę fabryk na różnych kontynentach, a co za tym idzie, liczbę punktów sprzedaży i szkoleń (dilerów), stacji serwisowych, ośrodków badawczo-rozwojowych, mamy całkiem imponującą mapę ośrodków Volvo IT (35). Polski oddział należy do największych na świecie i cały czas się rozwija" - tłumaczy Małgorzata Ryniak, dyrektor generalny Volvo IT Polska.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy