Gdyby nie Henryk...

Gdyby nie Henryk, ten bank by nie powstał - powiedział Wojciech Sobieraj, prezes Alior Bank, w czasie Gali CIO Roku 2008, na której Henryk Baniowski odebrał główną nagrodę.

Podczas uroczystej styczniowej gali ogłoszono wyniki Konkursu CIO Roku 2008. W tegorocznej, szóstej edycji Konkursu, zwyciężył Henryk Baniowski, CIO Alior Bank. Warto podkreślić, że kryterium przyznania nagrody jest nie tylko doskonałe przeprowadzenie wartościowego projektu, ale przede wszystkim wykazanie się zdolnościami menedżerskimi i osobowością lidera. Tych przymiotów, w ocenie jury Konkursu CIO Roku 2008, najwięcej miał właśnie Henryk Baniowski, realizując projekt, którego celem było zbudowanie od podstaw banku, a przede wszystkim środowiska teleinformatycznego organizacji. Dodajmy, że tegoroczny laureat tytuł CIO Roku zdobył już po raz drugi: pierwszy raz zatriumfował w inauguracyjnej edycji konkursu w 2003 r.

Wyboru dokonała grupa 11 sędziów, członków elitarnego Klubu CIO. W konkursie wystartowało 10 kandydatów; 2. miejsce w konkursie zajął Przemysław Poppe z firmy AmRest, a 3. miejsce - Tomasz Nitsch z TVN.

Cztery równorzędne wyróżnienia przyznano: Przemysławowi Głębockiemu z firmy Schenker, Tomaszowi Matule z Telekomunikacji Polskiej, Tadeuszowi Rogaczewskiemu, szefowi IT w Grupie Lotos, oraz Piotrowi Sobolewskiemu z Banku BGŻ. Dodatkowe wyróżnienie za szczególny wkład w obszar bezpieczeństwa i IT governance w organizacji, ufundowane przez stowarzyszenia ISSA i ISACA, zdobył Przemysław Głębocki.

W jury Konkursu CIO Roku 2008 zasiedli:

Robert Gawron, Cemet;

Jacek Dudzik, Grupa Handlowa Emperia;

Krzysztof Frydrychowicz, redaktor naczelny Computerworld;

Andrzej Galik, Krajowy Punkt Kontaktowy, honorowy Ambasador Klubu CIO;

Patryk Gęborys, prezes stowarzyszenia ds. bezpieczeństwa systemów informacyjnych ISSA Polska;

Jacek Pulwarski, Porty Lotnicze (członek Kapituły Klubu CIO);

Radek Kaczorek, prezes stowarzyszenia ISACA;

Dariusz Zawistowski, Telepizza (członek Kapituły Klubu CIO);

Dominik Kwasiborski, Centrum Informatyczne Szkoły Głównej Handlowej;

Tomasz Sobczyk, Agora SA;

Robert Jesionek, redaktor naczelny CIO Magazynu Dyrektorów IT.

W poprzednich latach tytuł CIO Roku zdobyli:

- Henryk Baniowski, Bank BPH-PBK SA (2003 r.);

- Dorota Poniatowska-Mańczak, Bank Zachodni WBK SA (2004 r.);

- Rafał Hanys, Urząd Miasta Wrocławia (2005 r.);

- Andrzej Galik, TDP (2006 r.);

- Tomasz Romanowski, Alstom (2007 r.).

Podziękowania

W imieniu organizatora uroczystości bardzo dziękujemy Partnerom Gali CIO 2008, firmom (w kolejności alfabetycznej): , Deloitte, ECS oraz .

Dziękujemy firmie za ufundowanie nagrody dla CIO Roku.

Stowarzyszeniom ISSA oraz ISACA za merytoryczną współpracę przy zorganizowaniu konkursu.

Specjalne podziękowania dla firm SAS Institute Poland oraz OKI Printing Solutions za długoletnią współpracę w charakterze Partnera i Sponsora Klubu CIO.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy