Firmy coraz bardziej narażone na cyberataki

Jak wynika z badania Ponemon Institute, aż 90% przedsiębiorstw odnotowało co najmniej jedno niebezpieczne zdarzenie w ciągu ostatniego roku, a 59% - dwa lub więcej. Rosną także koszty związane z bezpieczeństwem informatycznym - 41% włamań kosztuje ponad pół miliona USD.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 581 specjalistów ds. bezpieczeństwa w dużych firmach w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Respondenci badania zgadzali się, że cyberataki zdarzają się coraz częściej, są coraz groźniejsze, trudniejsze do wykrycia i zatrzymania.

Hakerzy na ogół przygotowują ataki na bardzo konkretne cele, badają ofiarę, znajdują słaby punkt i spokojnie dostają się do systemu, a później z niego wychodzą. Większość to zorganizowani przestępcy, członkowie syndykatów zbrodni lub reprezentanci wrogich państw.

Około 60% respondentów twierdzi, że byli w stanie zidentyfikować źródło przynajmniej kilku ataków, które dotknęły ich organizację. Ok. 34% tropów zawiodło do Chin, a 19% do Rosji.

Niemal połowa ankietowanych firm utraciła dane. Firmy, które stały się ofiarami ataków nie chwalą się tym. Zwykle robią to po utracie informacji na temat klientów, do czego są zmuszone przepisami. W większości jednak kradzione są informacje korporacyjne, a to nie musi być ujawniane.

Specjaliści ds. bezpieczeństwa pesymistycznie podchodzą do swoich możl

iwości przeciwdziałania atakom, 57% uważa, że nie wierzą w to, że ich organizacje mogą zapobiec włamaniu.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy