FaaS, pilna potrzeba biznesu, nowe wyzwanie dla CIO

Co może przyspieszyć biznes o 50-100%? Jakie korzyści może przynieść w firmie wdrożenie środowiska FaaS (Failure-as-a-Service)? Społeczność Klubu CIO o FaaS w pierwszej edycji Insight Klubu CIO.

FOTO

Pixabay

Podczas czerwcowego spotkania Klubu CIO mieliśmy bardzo ciekawą dyskusję o FaaS, m.in. o wdrożonym środowisku tego typu opowiadał Piotr Majewski, CIO w CEDC. We współpracy z SER Group przeprowadziliśmy badanie nawiązujące bezpośrednio do tego zagadnienia, jest to zarazem pierwsze badanie odwołujące się wprost do tematyki Agendy CIO 2018 - pozwala nam zdecydowanie pogłębić i ciekawie podsumować dyskusję ze spotkania. Otrzymaliśmy interesującą i unikalną perspektywę doborowego grona decydentów ds technologii - nie tylko odnośnie FaaS, ale i szerzej - dotyczącą nastawienia do eksperymentowania, źródeł innowacyjności, oczekiwań i ograniczeń kultury organizacyjnej.

W badaniu udział wzięło 66 CIO z tak znaczących firm, jak: PLL LOT, Tauron, KDPW, Rosomak, Robert Bosch, Poczta Polska, AXA, Atlas, Alior, Sodexho, KGHM, AB, Coveris, Orange, Air Liquide, MPWiK Wrocław, Grupa Kęty, MetLife, Ericsson, InterCars, ABB, ING Tech, Marie Bizard Wine and Spirits, Politechnika Warszawska, Coveris, Mahle i inne.

W skrócie:

• 77% firm potrzebuje środowiska FaaS – oceniają CIO;

• 38% porażek projektów wynika ze spóźnionego zrealizowania słusznych, uświadomionych potrzeb;

• ¾ CIO popierających wdrożenie FaaS oczekuje przyspieszenia biznesu o 50–100+%.

Zapraszam serdecznie do pobrania raportu z badania FaaS. Pilna potrzeba biznesu, nowe wyzwanie CIO, który zawiera wyniki, omówienie.

Uwaga! Serdecznie zapraszam także do komentowania wyników, pomoże to wzbogacić raport w wersji drukowanej we wrześniowym wydaniu magazynu CEO.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy