Eskalacja korzyści z BI
- Małgorzata Korycka-Purchała ,
- 30.11.2009
Oto kompetencje BICC:
- określenie strategii i celów BI, aby wspierały realizację strategii i celów firmy;
- koordynacja współpracy BICC z biznesem;
- szerzenie wiedzy na temat BI;
- śledzenie nowych trendów w BI i ich wdrażanie;
- standardy informacyjne;
- standaryzacja danych i procedur;
- standaryzacja pojęć, definicji, wskaźników;
- standaryzacja źródeł informacji i kanałów jej przesyłania;
- standaryzacja prezentacji danych;
- standardy jakości danych;
- udział w budowie i utrzymaniu korporacyjnych słowników wykorzystywanych przez wszystkie systemy informatyczne
- budowa hurtowni danych;
- określenie korporacyjnego modelu danych, który może być rozszerzany o kolejne zakresy informacji biznesowej;
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- 9 cech wielkich liderów IT
- Zarządzanie informacją – nowe kierunki
- dostosowanie modelu do wolumenu gromadzonych danych i wydajności przetwarzania;
- współpraca z IT w zakresie architektury i standardów rozwiązań informatycznych;
- pozyskiwanie danych z systemów funkcjonujących w firmie oraz stały monitoring ich jakości;
- procesy ETL - skrót od wyciągu (extract), przekształcania (transform) i ładowania (load) - zintegrowane z pętlą zarządzania jakością danych;
- automatyzacja procesów pozyskiwania danych;
- dostosowanie częstotliwości zasilania danymi do potrzeb biznesowych;
- zarządzanie składowaniem danych;
- czyszczenie i reduplikacja danych pochodzących z różnych systemów, np danych teleadresowych klientów;
- przetwarzanie danych;
- budowa agregatów i struktur wielowymiarowych;
- przygotowywanie danych do zasilania aplikacji lub innych systemów (np. scoring dla CRM operacyjnego);
- udostępnianie danych;
- wybór platformy raportującej;
- prezentacja wyników zgodna z ustalonymi standardami i potrzebami biznesu z częstotliwością określoną przez biznes;
- kontrola prezentowanych wyników;
- utrzymanie aplikacji;
- zarządzanie danymi i metadanymi:
- utrzymywanie metadanych technicznych;
- zapewnienie spójności z metadanymi biznesowymi;
- zaawansowane analizy;
- analizy i modele statystyczne;
- data miting;
- CRM analityczny;
- zarządzanie kontaktami z dostawcami oprogramowania i usług;
- nadzór dystrybucji oprogramowania;
- nadzorowanie wykorzystywania licencji;
- wsparcie techniczne dla użytkowników;
- zarządzanie bezpieczeństwem danych.