Eskalacja korzyści z BI

Oto kompetencje BICC:

- określenie strategii i celów BI, aby wspierały realizację strategii i celów firmy;

- koordynacja współpracy BICC z biznesem;

- szerzenie wiedzy na temat BI;

- śledzenie nowych trendów w BI i ich wdrażanie;

- standardy informacyjne;

- standaryzacja danych i procedur;

- standaryzacja pojęć, definicji, wskaźników;

- standaryzacja źródeł informacji i kanałów jej przesyłania;

- standaryzacja prezentacji danych;

- standardy jakości danych;

- udział w budowie i utrzymaniu korporacyjnych słowników wykorzystywanych przez wszystkie systemy informatyczne

- budowa hurtowni danych;

- określenie korporacyjnego modelu danych, który może być rozszerzany o kolejne zakresy informacji biznesowej;

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • 9 cech wielkich liderów IT
  • Zarządzanie informacją – nowe kierunki

- dostosowanie modelu do wolumenu gromadzonych danych i wydajności przetwarzania;

- współpraca z IT w zakresie architektury i standardów rozwiązań informatycznych;

- pozyskiwanie danych z systemów funkcjonujących w firmie oraz stały monitoring ich jakości;

- procesy ETL - skrót od wyciągu (extract), przekształcania (transform) i ładowania (load) - zintegrowane z pętlą zarządzania jakością danych;

- automatyzacja procesów pozyskiwania danych;

- dostosowanie częstotliwości zasilania danymi do potrzeb biznesowych;

- zarządzanie składowaniem danych;

- czyszczenie i reduplikacja danych pochodzących z różnych systemów, np danych teleadresowych klientów;

- przetwarzanie danych;

- budowa agregatów i struktur wielowymiarowych;

- przygotowywanie danych do zasilania aplikacji lub innych systemów (np. scoring dla CRM operacyjnego);

- udostępnianie danych;

- wybór platformy raportującej;

- prezentacja wyników zgodna z ustalonymi standardami i potrzebami biznesu z częstotliwością określoną przez biznes;

- kontrola prezentowanych wyników;

- utrzymanie aplikacji;

- zarządzanie danymi i metadanymi:

- utrzymywanie metadanych technicznych;

- zapewnienie spójności z metadanymi biznesowymi;

- zaawansowane analizy;

- analizy i modele statystyczne;

- data miting;

- CRM analityczny;

- zarządzanie kontaktami z dostawcami oprogramowania i usług;

- nadzór dystrybucji oprogramowania;

- nadzorowanie wykorzystywania licencji;

- wsparcie techniczne dla użytkowników;

- zarządzanie bezpieczeństwem danych.


TOP 200