Deweloper odporny na kryzys

Globalna ekspansja

Początek XXI wieku to kolejne fuzje i akwizycje, nawiązywanie aliansów z innymi firmami i wzmacnianie strategii marketingowej. Był to także czas intensywnej ekspansji zagranicznej.

W 1998 r. Simon wyruszył na podbój Europy. Zainwestował w Groupe B.E.G, paryskiego dewelopera, który posiadał na Starym Kontynencie nieruchomości komercyjne. W 2003 r. powstało joint-venture z Rinascente Group, włoską siecią detaliczną i deweloperem. W ten sposób powstały Gallerie Commerciali Italia. W Polsce Simon był jednym z deweloperów i inwestorów warszawskiego centrum handlowego Arkadia (poprzez BEG Group).

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Firma działa także na Karaibach, w jednym z obiektów w Puerto Rico ma ok. 30 tys. odwiedzających dziennie. Poprzez fuzje i przejęcia Simon wszedł w posiadanie centrów handlowych w Japonii, Meksyku, Hongkongu, buduje własne centra w Chinach.

W Europie wskaźnik przestrzeni handlowej na jednego mieszkańca to 0,2 - 0,3 mkw, a w USA aż 1,9 mkw. Dlatego Simon kontynuuje swoją ekspansję zagraniczną, zwłaszcza na naszym kontynencie, gdzie rynek jest nasycony w znacznie mniejszym stopniu niż w USA.

Jego zdaniem, dbanie o zdrowe finanse firmy jest najważniejsze dla osiągnięcia sukcesu, zarówno w złych, jak i w dobrych czasach. Na razie udaje mu się osiągać zyski, chociaż staje się to coraz trudniejsze. W jednym z wywiadów stwierdził, że w handlu detalicznym sytuacja jest niepewna, a 7 na 10 właścicieli sklepów, którzy współpracowali z firmą, gdy wchodziła na giełdę, już splajtowało. Jednak to nieruchomości stanowią prawdziwą wartość w dłuższej perspektywie czasowej.


TOP 200