Dane źle zarządzane

Co trzecia duża firma w Wielkiej Brytanii przyznaje, że straciła klienta lub potencjalnego klienta z powodu niekompletnych czy brakujących danych.

Badanie "Data Dilemma: From Obstacle to Opportunity" zostało przeprowadzone przez firmę Vanson Bourne, na zlecenie Oracle.

Wiele dużych przedsiębiorstw nie ma strategicznego podejścia do kwestii danych, co w konsekwencji prowadzi do utraty zleceń biznesowych. Badanie pokazuje także znaczące obawy w firmach dotyczące bezpieczeństwa danych ich jakości i rozproszonych systemów.

Mimo, że aż 88% firm uważa, iż dane są dla nich strategicznym zasobem, jedna trzecia (33%) przyznaje, że straciła klienta lub nową umowę w rezultacie problemów z danymi. Ok. 30% przyznaje, że straciło duże zlecenie z powodu pomyłek w danych.

Połowa respondentów (52%) twierdzi, że najbardziej frustrujące jest skomplikowany sposób zarządzania licznymi źródłami danych. Niemal jeden na pięciu respondentów (18%) posiada między 501 a tysiącem repozytoriów danych lub baz danych w swojej organizacji. Jedynie jedna na 20 firm mogła pochwalić się w pełni zintegrowanymi danymi we wszystkich systemach korporacyjnych.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 500 menedżerów IT w dużych firmach brytyjskich.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy