DZIELNE I PIĘKNE

Przedstawiamy cztery nowoczesne polskie konstrukcje jachtowe, które spełniają oczekiwania najbardziej wyrafinowanych zagranicznych i krajowych żeglarzy dotyczące bezpieczeństwa, elegancji, wyjątkowości i luksusu.

Od wielu lat Polska jest potentatem w produkcji jachtów żaglowych i motorowych. Motorem rozwoju branży stoczniowej jest eksport, zwłaszcza jednostek luksusowych. Polskie jachty słyną poza granicami z bardzo dobrej jakości i doskonałego wykonania, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły.

Ich design ma nie mniejsze znaczenie – rodzime stocznie bazują na konstrukcjach polskich projektantów. Jachty są nowoczesne, funkcjonalne, ergonomiczne i zwyczajnie ładne. Dzięki temu budzą duże zainteresowanie odbiorców. Wśród nich jest kilka ciekawych modeli, które spełnią oczekiwania najbardziej wybrednych klientów i pomogą zrealizować marzenia o morskich i oceanicznych rejsach.

Zobacz również:

Złapać wiatr w żagle

DANE TECHNICZNE

Długość: 22,50 m

Szerokość: 10,50 m

Wyporność: 55 t

Zanurzenie: 2,20 m

Grot: 182,00 m²

Genua: 150,00 m²

Fok: 47,00 m²

Genaker: 24,15 m²

Założona przez francuskiego biznesmena stocznia Sunreef Yachts jest liderem w projektowaniu i konstrukcji katamaranów żaglowych, motorowych oraz superjachtów typu „custom made” o długości od 60 do ponad 200 stóp. Są to seryjne bryły kadłubów, które są zabudowywane i wykańczane według indywidualnych oczekiwań klienta (wyposażenie, układ kabin, materiały etc.). Można więc powiedzieć, że każda jednostka jest inna – personalizowana.

Sunreef 74 to linia katamaranów żaglowych wprowadzonych na rynek w 2014 r. Model ten zdobył miano „Najlepszego jachtu żaglowego na świecie powyżej 15 m”. Tytuł przyznało jury Asia Boating Awards 2015. Gala, podczas której rozdano statuetki, odbyła się 1 maja 2015 r. w Hongkongu.

Sunreef 74 wyznacza początek nowej ery dla prawdziwych pasjonatów żeglarstwa i beztroskiego życia na morzu. Katamaran jest przeznaczony do długich wypraw morskich i oceanicznych. To jednostka dla tych, którzy poszukują przestronnego jachtu o dużym zasięgu, z możliwością łatwego sterowania tylko przez dwie osoby. Ten zaawansowany model powstał na bazie doświadczeń zespołu projektantów Sunreef w zakresie budowy wielokadłubowych superjachtów oraz na podstawie sugestii wszystkich właścicieli modelu Sunreef 70, które obecnie pływają na całym świecie.

Jacht charakteryzuje smukła nadbudowa, ścięte dzioby kadłubów oraz niskie burty, które razem tworzą bardzo modną i dynamiczną sylwetkę. Sunreef 74 to elegancki katamaran o cechach superjachtu.

Stawiając na przyjemność i komfort podczas długiego rejsu, Sunreef 74 oferuje imponujący salon (35 m²) z widokiem 360°. Jacht jest elegancki, nowoczesny, a jego rozkład można idealnie dopasować do indywidualnych potrzeb. Kadłuby są na tyle przestronne, by pomieścić kabinę właścicielską (20 m²) z wielkim łóżkiem i wanną, dwie kabiny gościnne (14 m²), obszerne pomieszczenia załogi i w pełni wyposażony kambuz (10 m²). Model Sunreef 74 ma także wiele dodatkowych przestrzeni oraz schowków na żywność. To konieczne podczas długich rejsów bez zawijania do portów, kiedy trzeba zasztauować dodatkowe zapasy jedzenia i sprzętu. Na zewnątrz dostępna jest także duża ilość miejsca w forpikach i pokładowych schowkach – można je przeznaczyć na zabawki wodne, wędki, sprzęt do nurkowania oraz żagle. Na pokładzie znajduje się też dodatkowa przestrzeń, która mieści kajaki i deski surfingowe.

Modelem Sunreef 74 mogą łatwo manewrować dwie osoby w każdych warunkach na morzu, co sprawia, że idealnie nadaje się on np. dla par żeglujących dookoła świata z niewielką załogą lub bez niej. Wszystkie żagle są obsługiwane ze sterówki na pokładzie słonecznym. Długie kadłuby i sportowe linie łodzi zwiększają prędkość pod żaglami, a nawigację dodatkowo ułatwia samohalsujący fok. Wystarczy tylko kręcić sterem, reszta jest wykonywana automatycznie.

Maszt, bom, poprzecznice, a nawet ramiona do podnoszenia pontonu są wykonane z włókna węglowego, co sprawia, że Sunreef 74 jest bardzo lekki i szybki, a przy tym stabilny. Pierwsza zwodowana jednostka została wyposażona także w karbonowy roler w bomie, co jeszcze bardziej ułatwi wszelkie manewry. Zgodnie z życzeniem właścicieli, jednostka nazwana została WildBerry, a zwodowana została w grudniu 2014 r. na terenie stoczni Sunreef.

Cudze chwalicie...

DANE TECHNICZNE

Długość całkowita: 14,48 m

Długość kadłuba: 14,03 m

Szerokość: 4,48 m

Zanurzenie: 2,30 m

Masa całkowita: 13,5 t

Masa balastu: 4,5 t

Silnik wbudowany: 55 HP

Pojemność zbiorników paliwa: 250 l

Poj. zbiorników wody czystej: 490l

Grot: 55,10 m²

Genua: 57,10 m²#

Stocznia Delphia Yachts Kot to polska, rodzinna firma założona w 1990 r. Obecnie jest największym producentem jachtów żaglowych w Polsce oraz jedną z największych stoczni w Europie Środkowo-Wschodniej. W swojej ofercie ma zarówno jachty żaglowe, jak i motorowe o długości od 7 do 15 m. Przez 25 lat istnienia stocznia wprowadziła na rynek 30 modeli oraz wyprodukowała ponad 20 tys. jachtów do żeglugi oceanicznej, morskiej i śródlądowej.

Oceaniczny jacht Delphia 47 to flagowa jednostka stoczni. Jej autorem jest czołowy polski projektant Andrzej Skrzat. Można na niej w pełni poczuć żywioł oceanu, zachowując jednocześnie poczucie pełnej kontroli nad jednostką. To jacht, który pewnie się prowadzi. Duże gabaryty nie nastręczają żadnych trudności przy manewrach portowych, a na morzu zapewniają stabilność. To wszystko, o czym można marzyć, planując długodystansową wyprawę.

Wyjątkowo przestrzenny pokład i wnętrze jachtu zapewnią swobodę każdemu członkowi załogi, nawet wyjątkowo licznej. Dlatego Delphia 47 spełni swoje zadanie zarówno jako jacht prywatny, jak i jednostka czarterowa.

Jacht ma eleganckie i nowoczesne wnętrze z jasną mesą doświetlaną bocznymi oknami, obszerny kokpit oraz duży, tekowy pokład z platformą kąpielową. Jest również wyposażony w dwa koła sterowe. Dzięki samohalsującemu fokowi oraz rolowanemu grotowi jednostka ta może być bez trudu obsługiwana przez jedną osobę.

Model dzięki swoim osiągom doskonale sprawdza się w rejsach międzykontynentalnych i podróżach dookoła świata. Potwierdza to tytuł „Croation Boat of the Year 2009” oraz nominacja do nagrody „European Yacht of the Year 2009/2010”.

Nowy Sunreef

DANE TECHNICZNE

Długość: 18,29 m

Szerokość: 9,2 m

Zanurzenie: 1,65 m

Wyporność: 26 t

Wysokość masztu: 23,99 m

Grot: 118 m²

Genua: 62 m2

Solent: 32 m²

Genaker: 120 m²

Spinaker: 310 m2

Silniki: 2 x 110 HP

Zbiorniki paliwa: 2 x 900 l

Zbiorniki na wodę pitną: 2 x 390 l

Kolejny katamaran to jednostka bardzo interesująca z punktu widzenia zastosowanych technologii i pod względem elegancji. Sunreef 58 jest następcą popularnego modelu Sunreef 62, sprzedanego dotychczas w 35 egzemplarzach.

Jacht został zbudowany na drodze infuzji próżniowej z lekkich materiałów kompozytowych używanych m.in. w przemyśle lotniczym i aeronautycznym. Eleganckie, wydłużone sylwetki kadłubów i nadbudówki zostały opracowane przez biuro projektowe Sunreef. Maszt umieszczony został na pokładzie słonecznym, dzięki czemu nadbudówka (salon) jest bardzo przestronna i cieszy panoramicznym widokiem na morze. W nocy maszt podświetlany jest ledowymi halogenami, a kadłuby światłami podwodnymi. Na pokładzie słonecznym znajduje się główna sterówka, stół obiadowy z kanapą i materacami do opalania. Jest to najprzyjemniejsze miejsce na jachcie. Tutaj można delektować się wyśmienitym posiłkiem w gronie rodziny bądź przyjaciół oraz wspaniałym widokiem na morze. W nocy przy nastrojowym świetle świec można podziwiać rozgwieżdżone niebo. To z tego pokładu kapitan wykonuje manewry na żaglach. Niskie zanurzenie jachtu pozwoli gościom na odkrywanie urokliwych zatoczek z romantycznymi plażami, które niedostępne są dla ciężkich, głęboko zanurzonych jednokadłubowców.

Jacht przeznaczony jest dla ośmiu, maksymalnie do dziewięciu osób. Zabudowa wnętrz zależy od upodobań i pomysłu właściciela, który może zdecydować się na wersję armatorską (jeden kadłub przeznaczony wyłącznie na dużą kabinę armatorską) lub czarterową (trzy lub cztery kabiny dla gości i jedna dla załogi). Na głównym pokładzie mieści się jadalnia/salon z kuchnią i sterówką. Przestrzeń życiowa wewnątrz jachtu to 62 m². Do salonu wchodzi się bezpośrednio z zewnętrznego kokpitu, gdzie mieszczą się kanapy wypoczynkowe, materace do opalania, stół obiadowy, fotele oraz bakisty na zabawki wodne. Kokpit i salon znajdują się na jednym poziomie, co sprawia wrażenie jednej ogromniej przestrzeni po rozsunięciu drzwi wejściowych.

Architektura nautyczna i perfekcyjne wykonanie

DANE TECHNICZNE

Długość całkowita: 14,48 m

Długość kadłuba: 14,03 m

Szerokość: 4,48 m

Zanurzenie maksymalne: 2,30 m

Masa całkowita: 14 t

Masa balastu: 4,5 t

Silnik wbudowany: 110 HP

Pojemność zbiorników paliwa: 400 l

Poj. zbiorników wody czystej: 600 l

Grot: 53,65 m²

Fok: 30,50 m²

Delphia 46 Deck Saloon to jednostka, która podobnie jak wiele innych jachtów ze stoczni Delphia Yachts Kot, wyszła spod ręki Andrzeja Skrzata. Konstrukcja charakterystyczna dla luksusowych jachtów oceanicznych zapewnia jednostce wyjątkową stabilność, co bezpośrednio przekłada się na komfort i bezpieczeństwo żeglowania. Dzięki takiej architekturze salon pomieści całą załogę, panoramiczne okna umożliwiają podziwianie widoków, a wnętrze pozostaje niezwykle jasne i pełne światła.

Delphia 46 DS jest przykładem synergii architektury nautycznej i perfekcyjnego wykonania. Doskonałe osiągi czynią ten model idealnym jachtem zarówno na podróże międzykontynentalne, jak i rejsy dookoła świata.

Delphię 46 DS wyposażono we wszelkie udogodnienia, jakich należy spodziewać się przy zakupie luksusowego jachtu. W pełni wyposażona kuchnia umożliwia przygotowanie nawet najbardziej wykwintnych posiłków. Armatorska kabina rufowa, z dużą łazienką i przestrzenią do wypoczynku, pozwala stworzyć niezwykle przyjazną i luksusową prywatną przestrzeń. Pod pokładem znajduje się dodatkowa łazienka w części dziennej oraz szafy, które pomieszczą liczne bagaże. O wyjątkowości jachtu świadczy fakt, że producent oferuje dostosowanie zabudowy i wyposażenia jachtu do indywidualnych potrzeb przyszłego właściciela.