Cyfrowy lancet

Nowoczesna, duża placówka medyczna to także sprawnie działające call center. Najnowszym trendem technologicznym w systemach dla call center, który może być szczególnie przydatny w przypadku placówek medycznych, jest automatyzacja procesów biznesowych (workflow). "Dzięki temu narzędziu agent może kierować i odbierać informacje w obrębie całej placówki (lub sieci placówek), a także śledzić obieg wprowadzonych do systemu danych. Dla przykładu, ustalając z pacjentem termin operacji, pracownik call center sprawdza natychmiast w systemie dostępność zasobów, takich tak sala operacyjna czy środki medyczne. Wysyła również automatycznie wiadomość do lekarza i personelu, którzy rezerwują wymagany czas w swoim grafiku. Jeśli któryś z zasobów nie jest dostępny, agent natychmiast otrzymuje powiadomienie i proponuje pacjentowi inny termin zabiegu. Monitoring obecności, wykorzystywany od kilku lat przez call center, można rozszerzyć na wszystkich pracowników placówki. Dzięki temu agent jest w stanie bezpośrednio przełączyć pacjenta dzwoniącego z prośbą o konsultację do dostępnego specjalisty. Automatyzacja procesów biznesowych to następny etap ewolucji systemów dla call center, pozwalający rozwinąć korzyści z technologii typowych dla centrum kontaktowego na całą organizację" - mówi Marcin Grygielski, Territory Manager Eastern Europe, Interactive Intelligence.

Kłopotliwy e-podpis

Podpis elektroniczny, coraz częściej wykorzystywany w polskiej administracji, ma być też stosowany przez placówki służby zdrowia do prowadzenia dokumentacji medycznej. Może ułatwić i przyspieszyć przepływ dokumentów między instytucjami. Jednak powszechne korzystanie z tego rozwiązania to na razie przyszłość. Potrzebne są zmiany prawa i obniżenie ceny e-podpisu. "Czekamy na zapowiadaną modyfikację legislacji dotyczącej e-podpisu, żeby to wdrożyć, bo dotychczasowa zakłada wiele ograniczeń i generuje dodatkowe koszty, a przecież uniknęlibyśmy w ten sposób drukowania tak dużej ilości papieru" - mówi Aleksander Wyka, Medicover.

Zobacz również:

  • e-Ankiety od Asseco do zdalnego kontaktu z pacjentami
  • 9 cech wielkich liderów IT

Zakup certyfikatu z czytnikiem to koszt ok. 360 zł. Z czytnika może korzystać jedna osoba przez rok. Popularyzacji podpisu elektronicznego w służbie zdrowia podjęły się organizacje branżowe. Pierwszym krokiem jaki zrobiły Ogólnopolski Związek Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia (OZPPSZ) i Naczelna Izba Lekarska to umowa z firmą Unizeto, gwarantująca niższe ceny zakupu e-podpisu dla lekarzy i placówek medycznych. Gdzie w praktyce można najszybciej oczekiwać szybkiego wdrożenia e-podpisu? Niektórzy twierdzą, że do jego szerszego zastosowania dojdzie w telekardiologii. Tak będą podpisywane chociażby opisy badań EKG czy RTG przesyłane między szpitalami. Zainteresowanie e-podpisem zapewne wzrośnie, kiedy będzie można się nim posłużyć w rozliczeniach z NFZ.


TOP 200