Co gryzie marketingowców: mobilny marketing

CIO Zapewne uczestniczy lub będzie uczestniczył w projektach marketingowo-technologicznych, które są ukierunkowane na użytkownika urządzeń przenośnych.

Co gryzie marketingowców: mobilny marketing

W miarę wzrostu znaczenia urządzeń przenośnych, rośnie zainteresowanie wykorzystaniem ich jako nośnika reklamowego. W najbliższych latach oczekuje się dynamicznego wzrostu rynku reklamy mobilnej. Różne szacunki mówią o przedziale wartości 11-20 mld USD w 2011 r. i poziomie ok. 250 mld USD ok. 2020 r.

Kilka czynników powoduje, że z marketingiem mobilnym wiąże się tak duże nadzieje. Najważniejsze z nich, odzwierciedlone zresztą w definicji mobilnego marketingu, to:

baza potencjalnych odbiorców - większa niż w przypadku Internetu stacjonarnego;

targetowanie (w tym lokalizowane), interaktywność, impulsowość (spontaniczność), a co za tym idzie, niskie koszty dotarcia;

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

możliwość dotarcia gdziekolwiek (always with) i kiedykolwiek (always on);

wysoka responsywność - wyższy CTR* niż dla Internetu.

Większość uczestników rynku internetowego w Europie Zachodniej prognozuje istotny wzrost wydatków na reklamę mobilną; praktycznie wszystkie liczące się marki przeznaczą znaczne części swoich budżetów mediowych na reklamę mobilną. Dlatego media, operatorzy i wyspecjalizowane podmioty prowadzą prace nad zintegrowaniem wiedzy o użytkownikach, tak aby stanąć do konkurencji o budżety reklamowe na urządzeniach przenośnych. Już dziś liczby te robią wrażenie - na większości rozwiniętych rynków ponad 50% użytkowników otrzymuje reklamy na swoje telefony.

Zrozumienie motywacji użytkowników multimedialnych urządzeń przenośnych i stopnia, w jakim te urządzenia mogą realizować motywacje użytkowników, jest niezbędnym warunkiem skutecznej komunikacji marketingowej. Do korzystania z technologii użytkowników motywują zarówno moda i czynniki kulturowe, jak i osobiste cele oraz aspiracje. Zaawansowane technologie mobilne zapewnią łatwy dostęp do licznych funkcji transakcyjnych, ale ich faktyczne wykorzystanie będzie zależało od zdobycia zaufania użytkowników. Ponieważ urządzenia przenośne są postrzegane przez użytkowników jako osobiste, mobilny marketing może wykorzystywać takie ich funkcje, jak: interaktywność, impulsowość i indywidualizacja, opierając się na danych uzyskanych od użytkownika lub na analizie historii jego zachowań. Tak więc oprócz profilu i kontekstu użytkownika w ruchu zrozumienie jego zachowań i motywacji będzie warunkować skuteczność działań m-marketingowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200