Co gryzie marketingowców: mobilny marketing

CIO Zapewne uczestniczy lub będzie uczestniczył w projektach marketingowo-technologicznych, które są ukierunkowane na użytkownika urządzeń przenośnych.

W miarę wzrostu znaczenia urządzeń przenośnych, rośnie zainteresowanie wykorzystaniem ich jako nośnika reklamowego. W najbliższych latach oczekuje się dynamicznego wzrostu rynku reklamy mobilnej. Różne szacunki mówią o przedziale wartości 11-20 mld USD w 2011 r. i poziomie ok. 250 mld USD ok. 2020 r.

Kilka czynników powoduje, że z marketingiem mobilnym wiąże się tak duże nadzieje. Najważniejsze z nich, odzwierciedlone zresztą w definicji mobilnego marketingu, to:

baza potencjalnych odbiorców - większa niż w przypadku Internetu stacjonarnego;

targetowanie (w tym lokalizowane), interaktywność, impulsowość (spontaniczność), a co za tym idzie, niskie koszty dotarcia;

możliwość dotarcia gdziekolwiek (always with) i kiedykolwiek (always on);

wysoka responsywność - wyższy CTR* niż dla Internetu.

Większość uczestników rynku internetowego w Europie Zachodniej prognozuje istotny wzrost wydatków na reklamę mobilną; praktycznie wszystkie liczące się marki przeznaczą znaczne części swoich budżetów mediowych na reklamę mobilną. Dlatego media, operatorzy i wyspecjalizowane podmioty prowadzą prace nad zintegrowaniem wiedzy o użytkownikach, tak aby stanąć do konkurencji o budżety reklamowe na urządzeniach przenośnych. Już dziś liczby te robią wrażenie - na większości rozwiniętych rynków ponad 50% użytkowników otrzymuje reklamy na swoje telefony.

Zrozumienie motywacji użytkowników multimedialnych urządzeń przenośnych i stopnia, w jakim te urządzenia mogą realizować motywacje użytkowników, jest niezbędnym warunkiem skutecznej komunikacji marketingowej. Do korzystania z technologii użytkowników motywują zarówno moda i czynniki kulturowe, jak i osobiste cele oraz aspiracje. Zaawansowane technologie mobilne zapewnią łatwy dostęp do licznych funkcji transakcyjnych, ale ich faktyczne wykorzystanie będzie zależało od zdobycia zaufania użytkowników. Ponieważ urządzenia przenośne są postrzegane przez użytkowników jako osobiste, mobilny marketing może wykorzystywać takie ich funkcje, jak: interaktywność, impulsowość i indywidualizacja, opierając się na danych uzyskanych od użytkownika lub na analizie historii jego zachowań. Tak więc oprócz profilu i kontekstu użytkownika w ruchu zrozumienie jego zachowań i motywacji będzie warunkować skuteczność działań m-marketingowych.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy