Co cenią sobie pracownicy
- 21.06.2011, godz. 13:26
Atmosfera w pracy, możliwości rozwoju zawodowego oraz wynagrodzenia to jedne z najważniejszych czynników oceny pracodawcy przez pracowników działów IT.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez amerykańską edycję tygodnika Computerworld, w pracy w branży IT najważniejsze jest przyjemne środowisko (94% wskazań), poczucie, że jest się sprawiedliwie wynagradzanym za wykonywaną pracę (93%), dostęp do szkoleń i możliwość doskonalenia umiejętności (88%), środki i możliwości rozwijania kariery (87%).
Dla informatyków istotna jest również praca w środowisku pełnym wyzwań (81%) i możliwość korzystania z najnowszych osiągnięć technologicznych (75%).
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Rząd Ghany pracuje nad regulacjami dotyczącymi AI
Uczestnicy badania byli bardzo zadowoleni lub zadowoleni (78%) z programu dzielenia się zyskami lub programami przyznawania akcji pracownikom w swoich firmach. Ok. 75% respondentów chwali sobie elastyczne godziny pracy, 74% - programy ochrony zdrowia, 73% - wyraża dużą satysfakcję bądź satysfakcje ze swojej podstawowej pensji, zaś 60% - z bonusów.
Jakie są najważniejsze korzyści, które zapewnia pracodawca? Zdaniem 75% przedstawicieli działów IT w amerykańskich firmach są to płatne urlopy, zaś 73% - ubezpieczenie zdrowotne. Dla 53% najważniejszym benefitem jest program dzielenia się zyskami lub program przyznawania akcji pracownikom. Dla niemal połowy najistotniejsza jest możliwość pracy zdalnej, a dla 45% - elastyczne godziny pracy, zaś 44% najwyżej ceni sobie premie.
Uczestnicy badania bardzo wysoko ocenili morale panujące w ich działach. Jedynie 7% uznało, że jest niskie, natomiast 24% twierdzi, że jest dobre, 35% - bardzo dobre, 22% - świetne, zaś 12% - odpowiednie.
Poziom stresu także nie wydaje się być problemem dla większości ankietowanych. Jedynie co dziesiąty uważa, że jego miejsce pracy jest bardzo stresujące, 24% ocenia swój dział jako stresujący, 47% - dość stresujący, 17% - nie bardzo stresujący, a 2% w ogóle nie odczuwa stresu w pracy.