Chmura korzystna, choć trudna w implementacji?

Jedna trzecia menedżerów IT ma problemy z implementacją i z integracją usług w modelu cloudowym - wynika z badania KPMG.

W badaniu wzięło udział 674 top menedżerów z 16 krajów. Ok. 33% stwierdziło, że koszty implementacji przekroczyły oczekiwania, a 31% - że integracja usług cloudowych z istniejącą architekturą okazała się trudniejsza niż oczekiwano.

Te wyzwania znalazły się w rankingu wyżej niż kwestie związane z bezpieczeństwem (26% wskazań), kradzieżą własności intelektualnej (21%) i zagadnieniami zgodności z przepisami (18%). Jednak jedna trzecia respondentów twierdzi, że utrata danych i ryzyko związane z prywatnością są kluczowym wyzwaniem w adaptacji chmury.

Aż 70% uczestników badania stwierdziło, że cloud już dostarczył znaczącej poprawy efektywności i oszczędności.

Jonathan Taylor z KPMG stwierdził, że organizacje wciąż są na etapie dojrzewania do czerpania maksimum korzyści z cloud coputingu i radzenia sobie z praktycznymi aspektami wprowadzania tego modelu. Jego zdaniem, organizacje są przystosowane do pracy z licznymi dostawcami, ale w tradycyjnym środowisku.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy