Ceramiczne domino

Niewiele ponad dwadzieścia lat potrzebowali właściciele maleńkiej fabryki płytek ceramicznych, by stała się ona jednym z czołowych wytwórców tej branży. Dzisiejsza Ceramika Tubądzin to dwa duże zakłady produkcyjne, w Tubądzinie koło Sieradza i w Ozorkowie.

Niewiele ponad dwadzieścia lat potrzebowali właściciele maleńkiej fabryki płytek ceramicznych, by stała się ona jednym z czołowych wytwórców tej branży. Dzisiejsza Ceramika Tubądzin to dwa duże zakłady produkcyjne, w Tubądzinie koło Sieradza i w Ozorkowie.

Ceramiczne domino
Ceramika Tubądzin II w Ozorkowie to jeden z najnowocześniejszych zakładów przemysłu ceramicznego w Europie. Jest też największą firmą działająca w Łódzkiej SSE. "W Polsce ten rynek ma swoją specyfikę, charakteryzuje się wielką nadprodukcją, krajowi odbiorcy nie są w stanie wchłonąć całej oferty, stąd poszukiwania nowych rynków, zresztą nie tylko w Europie, i nie zdradzę chyba żadnej tajemnicy, jeżeli powiem, że pukamy do odbiorców w dalekiej Azji czy w Stanach Zjednoczonych" - mówi współwłaściciel firmy Andrzej Wodzyński. "Szykuje się nam wszystkim wielka konkurencja - producenci z ekspansywnych Chin. Spodziewać się można w konsekwencji sporych zmian na krajowym rynku producentów płytek ceramicznych".

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Jednym z największych atutów Ceramiki Tubądzin jest wysoka konkurencyjność oferty. Poznawanie gustów i preferencji klientów oraz spełnianie ich oczekiwań to cele nadrzędne w pracy plastyków, architektów wnętrz i projektantów. Sieć dystrybucji jest oparta na grupie dużych, regionalnych hurtowni płytek ceramicznych. W całej Polsce firma współpracuje bezpośrednio z kilkudziesięcioma hurtowniami oraz z ponad tysiącem sklepów i salonów detalicznych. W najbliższych latach Ceramika Tubądzin zamierza znacząco zwiększyć udział eksportu w strukturze sprzedaży (obecnie ok. 30%). Dzisiaj płytki z Tubądzina znajdują nabywców nie tylko za naszą wschodnią granicą - w Rosji, Estonii, na Litwie, Białorusi, Łotwie czy Ukrainie - ale także w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji, w Czechach, na Węgrzech, a nawet w Mongolii.

Sukcesy rynkowe są efektem nowej strategii marketingowej. Zmiana logotypu, nowatorska kampania reklamowa, wprowadzenie nowych, wyjątkowo atrakcyjnych kolekcji uporządkowanych koncepcyjnie - to wszystko przełożyło się na pozytywne odczucia klientów. Zrealizowana kampania "Stylista Twojego wnętrza" została uznana za jedną z najbardziej efektywnych i nagrodzono ją EFFIE w prestiżowym konkursie marketingowym. Kolekcja nagród i wyróżnień stale się powiększa. Polski Klub Biznesu uznał Ceramikę Tubądzin za Firmę Roku 2005. Obecnie współwłaścicielami Ceramiki Tubądzin są Barbara Kaźmierska i Andrzej Wodzyński.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200