CIO wciąż postępują jak zwykli menedżerowie IT?

CIO koncentrują się na technologiach cyfrowych aby wprowadzić transformację biznesową, ale wciąż są uwikłani w codzienność zarządzania działaniami IT - wynika z raportu firmy Gartner.

Badanie pokazuje, że wśród ponad 2 tys. ankietowanych CIO, ok. połowy nie przewiduje zmiany roli IT w organizacji w ciągu najbliższych trzech lat.

Zdaniem Johna Robertsa, analityka firmy Gartner, dzieje się tak, ponieważ wielu CIO wciąż zachowuje się jak menedżerowie IT, a nie stratedzy biznesowi. Mimo, że większość CIO chce przeprowadzić transformację biznesową w swoich organizacjach, wielu wciąż pozostaje w swoich tradycyjnych rolach IT.

"Sądzę, że jest duża liczba CIO, których organizacja IT pozostaje wciąż na dość niskim poziomie dojrzałości, wciąż borykają się z codziennymi zadaniami związanymi z utrzymaniem systemów. Rzeczy takie jak cloud computing, mobile czy sieci społecznościowe są postrzegane jako przyszłość, a nie część aktualnej strategii IT" - twierdzi John Roberts.

CIO powinni skoncentrować się na transformacji biznesowej, a ich głównym priorytetem na ten rok są nowoczesne technologie. Ok. 70% CIO z całego świata wymieniło mobilne technologie jako najważniejszy czynnik zmiany w ciągu najbliższych 10 lat, na drugim miejscu znalazło się i analityka (55% wskazań), a na trzecim - media społecznościowe (54%) i chmura publiczna (51%).

Nowoczesne technologie dostarczają platformę, która pozwala osiągnąć rezultaty, jednak jedynie jeśli CIO wcielą się w nową rolę i przyjmą nowy model zachowania, uda im się stworzyć nową wartość dla organizacji" - uważa Mark McDonald, wiceprezes w Gartnerze. "Świat zewnętrzny zmienił się i może to powodować kryzys w IT. Wzrosły wymagania w świecie, który jest coraz dynamiczniejszy i coraz bardziej zdigitalizowany. Aby nadążać za zmianami CIO powinien wyjść poza perspektywę codziennych problemów związanych z administrowaniem IT. CIO wiedzą, że przyszłość nie powinna polegać na powtarzaniu działań z przeszłości, ale na rozszerzaniu pola walki IT" - dodaje McDonald.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy