CIO chcą mieć większy wpływ na biznes

Większość CIO jest już w zarządach, ale mają niewielki wpływ na podstawową strategię biznesową - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Bull Information Systems.

Badanie pokazało, ze 79% CIO zasiada w zarządach, a niemal 93% raportuje bezpośrednio do CEO.

Jednak ankieta przeprowadzona wśród 150 CIO wykazała, że mimo swojego nowego statusu, większość nadal walczy aby zdobyć jakikolwiek prawdziwy wpływ na strategiczny kierunek biznesu. Mniej niż 10% twierdzi, że ma wolność w ustalaniu własnej agendy swojej aktualnej pracy.

"Nasze doświadczenie pokazuje, że wielu CIO musi walczyć, gdy przychodzi do prezentowania planu biznesowego, o to, aby przyciągnąć uwagę członków zarządu, w tym CEO i dyrektora finansowego" - twierdzi Andre Carr, dyrektor sprzedaży i marketingu w Bull Information Systems.

"Jeśli CIO chcą być słuchani przez zarządy i mieć prawdziwy wpływ na strategię biznesową, powinni zmienić swoje nastawienie i skoncentrować na planach rozwoju i prawdziwych korzyściach, w tym metodach redukowania koszów i przynoszenia szybkich zwrotów z inwestycji" - dodaje Carr.

Potencjał widać bardzo wyraźnie, jak wynika z badania, 69% CIO twierdzi, że IT jest postrzegane jako inicjator innowacji w swoich firmach. Tym bardziej frustrujące jest, że pokazanie znaczenia tego działu w zarządach wciąż się nie udaje.

Badanie przeprowadzone przez Gartnera, wśród 220 CEO z firm z całego świata także pokazało rozbieżność między CIO a resztą zarządu, podkreślając stereotyp szefa IT, który jest zbyt zajęty kwestiami technicznymi, aby być skutecznym liderem biznesowym.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy