CIO agenda na dziś

Aby sprostać tym wymaganiom, CIO powinien rozwijać takie kompetencje, jak:

Komunikacja

Najtrudniejsze do perfekcyjnego opanowania są umiejętności "miękkie", zwłaszcza sztuka skutecznej komunikacji. Z badań wynika, że wielu CIO próbuje porozumiewać się z zarządem w żargonie technicznym (ok. 70%).

Świadomość biznesowa

Szefowie IT powinni skupiać się, jak pomóc we wzroście biznesu, a nie tylko ograniczać koszty i podnosić efektywność działu IT. To oznacza rozumienie potrzeb klientów firmy i umiejętność wpływania na ich działania poprzez efektywne zastosowanie technologii. Wreszcie chodzi o umiejętność strategicznego postrzegania otoczenia.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Przedsiębiorczość

Redukcja kosztów i stabilne prowadzenie działu IT to chleb powszedni każdego CIO. Powinny go odróżniać: wizja, innowacyjność, kreatywność - a więc duch przedsiębiorczości. Dobry CIO nie stroni od ryzyka - zarówno w podejmowaniu decyzji, jak i w rozwoju swojej kariery.

Przywództwo

Dobrze wykształcona cecha przywództwa jest jednym z głównych atrybutów najlepszych CIO i oznacza przywództwo przeciwstawione dobremu kierowaniu. Dobry przywódca inspiruje i motywuje swój zespół, prowadzi go do osiągania sukcesów. Silny lider jest bardziej wiarygodny i skuteczny w czasie spotkań zarządu i jest szanowany przez innych dyrektorów i członków zarządu. Przywództwo nie przychodzi samoistnie tym, którzy wdrapują się po tradycyjnej drabinie kariery w IT. To więcej niż charyzma i dobra prezencja. Prawdziwego przywództwa można się nauczyć.

Znajomość technologii

Większość CIO przechodziła swoje szczeble dotychczasowej kariery zawodowej jedynie w działach IT, po ukończeniu studiów z informatyki, matematyki czy elektroniki. Fakt, że ktoś jest genialnym administratorem systemów uniksowych czy ekspertem w programowaniu w Javie nie gwarantuje kariery CIO, który musi mieć praktyczną znajomość fundamentów technologii.


TOP 200