CEO umieścili technologię na pierwszym miejscu agendy

CIO światowych firm, które osiągają sukcesy, są zdania, że technologia jest najważniejszym czynnikiem decydującym o stanie organizacji. Także CEO doceniają znaczenie cyfryzacji, co więcej, tak jak CIO umieścili ją na pierwszym miejscu agendy – wynika z badania C-Suite Study 2013 przeprowadzonego przez IBM.

Jak podaje raport IBM, zarówno zdaniem CEO, jak i CIO, technologia jest niezbędna nie tylko przy wdrażaniu strategii biznesowej, ale umożliwia tworzenie nowych strategii i ich realizację. Jeszcze kilka lat temu wyniki były zupełnie inne – w ciągu kilku lat technologia z szóstego miejsca w hierarchii ważności naczelnej kadry wskoczyła na pierwsze lub drugie miejsce. Dzięki temu znalazła się na szczycie agendy nie tylko CEO, ale i CIO.

Należy jednak podkreślić, że zgodność ta dotyczy tylko najlepszych firm – CEO i CIO pracujący w organizacjach, które mają gorsze wyniki, uważają, że to wskaźniki rynkowe, a nie technologia, będą miały decydujący wpływ na sytuację organizacji.

CIO już teraz dążą do tego, aby IT zaczęło odgrywać bardziej strategiczną rolę w firmie. Można się spodziewać się, że ok. roku 2018 CIO będą odgrywać kluczową rolę w tworzeniu strategicznej wizji organizacji.

Polska a globalne standardy

Badanie C-Suite Study 2013 przeprowadzone przez IBM pokazuje, że polscy CEO i CIO również stawiają na rozwój cyfryzacji, która umożliwia zniesienie barier komunikacyjnych i ułatwia współpracę organizacji z klientami.

Zdecydowana większość dyrektorów IT zamierza w najbliższych latach wprowadzić cyfrowe procesy kanału z klientami (front office). Za główny czynnik rozwoju firm polscy CEO i CIO uznali konieczność rozwinięcia silnej strategii w sferze cyfrowej. Ponad połowa polskich firm przygotowała plan strategii w sferze cyfrowej zintegrowany ze sferą fizyczną – wynik ten jest o 20 p.p. lepszy od średniej globalnej. Jak twierdzi Władysław Szwoch, koordynator badania IBM C-Suite study w IBM Polska i kraje bałtyckie: „(…) większa niż w przypadku zagranicznych firm powszechność wdrażania kompleksowych strategii cyfrowych udowadnia, że jesteśmy w stanie wyprzedzić globalne standardy”.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy