CEO umieścili technologię na pierwszym miejscu agendy
- 02.06.2014
CIO światowych firm, które osiągają sukcesy, są zdania, że technologia jest najważniejszym czynnikiem decydującym o stanie organizacji. Także CEO doceniają znaczenie cyfryzacji, co więcej, tak jak CIO umieścili ją na pierwszym miejscu agendy – wynika z badania C-Suite Study 2013 przeprowadzonego przez IBM.
Jak podaje raport IBM, zarówno zdaniem CEO, jak i CIO, technologia jest niezbędna nie tylko przy wdrażaniu strategii biznesowej, ale umożliwia tworzenie nowych strategii i ich realizację. Jeszcze kilka lat temu wyniki były zupełnie inne – w ciągu kilku lat technologia z szóstego miejsca w hierarchii ważności naczelnej kadry wskoczyła na pierwsze lub drugie miejsce. Dzięki temu znalazła się na szczycie agendy nie tylko CEO, ale i CIO.
Należy jednak podkreślić, że zgodność ta dotyczy tylko najlepszych firm – CEO i CIO pracujący w organizacjach, które mają gorsze wyniki, uważają, że to wskaźniki rynkowe, a nie technologia, będą miały decydujący wpływ na sytuację organizacji.
Zobacz również:
- 9 cech wielkich liderów IT
- CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
- 6 znaków ostrzegawczych, na które CIO powinni zwrócić uwagę w 2024 roku
CIO już teraz dążą do tego, aby IT zaczęło odgrywać bardziej strategiczną rolę w firmie. Można się spodziewać się, że ok. roku 2018 CIO będą odgrywać kluczową rolę w tworzeniu strategicznej wizji organizacji.
Polska a globalne standardy
Badanie C-Suite Study 2013 przeprowadzone przez IBM pokazuje, że polscy CEO i CIO również stawiają na rozwój cyfryzacji, która umożliwia zniesienie barier komunikacyjnych i ułatwia współpracę organizacji z klientami.
Zdecydowana większość dyrektorów IT zamierza w najbliższych latach wprowadzić cyfrowe procesy kanału z klientami (front office). Za główny czynnik rozwoju firm polscy CEO i CIO uznali konieczność rozwinięcia silnej strategii w sferze cyfrowej. Ponad połowa polskich firm przygotowała plan strategii w sferze cyfrowej zintegrowany ze sferą fizyczną – wynik ten jest o 20 p.p. lepszy od średniej globalnej. Jak twierdzi Władysław Szwoch, koordynator badania IBM C-Suite study w IBM Polska i kraje bałtyckie: „(…) większa niż w przypadku zagranicznych firm powszechność wdrażania kompleksowych strategii cyfrowych udowadnia, że jesteśmy w stanie wyprzedzić globalne standardy”.