Braki w ochronie danych

Firmy z sektora finansowego nie chronią w pełni poufnych danych klientów - wynika z badania Ponemon Institute.

Firma zajmująca się integracją danych, Informatica, przeprowadziła wraz z Ponemon Insitute badanie wśród 437 menedżerów IT w branży usług finansowych w Wielkiej Brytanii.

W zarządzaniu danymi, aż 70% respondentów twierdzi, że ochrona prawdziwych danych klientów w stadium projektowania i testowania nowych aplikacji i usług - np. narzędzi bankowości internetowej - jest "podstawowym zagadnieniem".

Zobacz również:

Mimo tego, niemal trzy czwarte respondentów (74%) przyznaje, że nie mają pewności, czy możliwości ich organizacji w ochronie danych klientów są wystarczające.

Niemal 40% przyznaje, że ich organizacje miały doświadczenia z utratą lub kradzieżą danych, a 90% twierdzi, że używa prawdziwych danych klientów podczas testowania nowych produktów i usług.

"Wyniki badania pokazują brak zaufania wśród profesjonalistów IT do odpowiednich mierników bezpieczeństwa w ich organizacjach zamiast pewności, że dane klientów pozostają pod ochroną, a biznes pozostaje poza linią obstrzału regulatorów z branży" - stwierdził John Poulter, wiceprezes na region EMEA w firmie Informatica.

Jego zdaniem konieczne jest jasne zdefiniowanie przez firmy strategii zarządzania danymi, implementacja najlepszych praktyk i zapewnienie najwyższego poziomu jakości zarządzania danymi w firmie we wszystkich działaniach, niezależnie czy jest to stadium rozwoju produktów, czy część działania istniejących serwisów.