Braki w ochronie danych

Firmy z sektora finansowego nie chronią w pełni poufnych danych klientów - wynika z badania Ponemon Institute.

Firma zajmująca się integracją danych, Informatica, przeprowadziła wraz z Ponemon Insitute badanie wśród 437 menedżerów IT w branży usług finansowych w Wielkiej Brytanii.

W zarządzaniu danymi, aż 70% respondentów twierdzi, że ochrona prawdziwych danych klientów w stadium projektowania i testowania nowych aplikacji i usług - np. narzędzi bankowości internetowej - jest "podstawowym zagadnieniem".

Mimo tego, niemal trzy czwarte respondentów (74%) przyznaje, że nie mają pewności, czy możliwości ich organizacji w ochronie danych klientów są wystarczające.

Niemal 40% przyznaje, że ich organizacje miały doświadczenia z utratą lub kradzieżą danych, a 90% twierdzi, że używa prawdziwych danych klientów podczas testowania nowych produktów i usług.

"Wyniki badania pokazują brak zaufania wśród profesjonalistów IT do odpowiednich mierników bezpieczeństwa w ich organizacjach zamiast pewności, że dane klientów pozostają pod ochroną, a biznes pozostaje poza linią obstrzału regulatorów z branży" - stwierdził John Poulter, wiceprezes na region EMEA w firmie Informatica.

Jego zdaniem konieczne jest jasne zdefiniowanie przez firmy strategii zarządzania danymi, implementacja najlepszych praktyk i zapewnienie najwyższego poziomu jakości zarządzania danymi w firmie we wszystkich działaniach, niezależnie czy jest to stadium rozwoju produktów, czy część działania istniejących serwisów.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy