Biznes informatyzowany wiedzą

Biznes informatyzowany wiedzą

Łańcuch zależności

Każda przerwa w działaniu systemów informatycznych może powodować wymierne straty finansowe dla wszystkich podmiotów zaangażowanych w realizację danego procesu. Dlatego też działania związane z zarządzaniem ryzykiem operacyjnym stanowią dla działu IT najwyższy priorytet i są integralną częścią systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Jakość i dostępność informacji są kluczowymi czynnikami efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, ale także łańcuchem dostaw. W związku z tym, że operator logistyczny jest ogniwem łączącym wielu partnerów biznesowych, w tym producentów, dystrybutorów i odbiorców, spoczywa na nim szczególna odpowiedzialność. Oznacza to, że powinien zapewnić przepływ rzetelnych i dokładnych informacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw.

"Oprócz jakości usług logistycznych, która jest w dużym stopniu zależna od zastosowanych rozwiązań po stronie operatora logistycznego, systemy informatyczne dostarczają klientowi końcowemu informacji niezbędnych do podejmowania na bieżąco kluczowych decyzji operacyjnych. Ostatecznie powinny one zmniejszać poziom niepewności, jaka może towarzyszyć działalności gospodarczej, a tym samym obniżać koszty transakcyjne. Jakość informacji, która jest ważna, aby można było ją traktować jako produkt, w znacznej mierze zależy od jakości informacji otrzymywanej już od klienta w momencie przekazywania zlecenia logistycznego" - dodaje Przemysław Głębocki.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
  • CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
  • 6 znaków ostrzegawczych, na które CIO powinni zwrócić uwagę w 2024 roku

W tym celu niezbędna jest stabilna i bezawaryjna praca wszystkich krytycznych systemów informatycznych oraz działania profilaktyczne, czyli przygotowanie się na możliwość wystąpienia zagrożeń, co pozwoli na odtworzenie systemu w krótkim czasie. Jest to możliwe dzięki zapasowemu centrum przetwarzania danych, gotowym mechanizmom i procedurom. Ma to fundamentalne znaczenie dla jakości świadczonych usług oraz powoduje zwiększenie bezpieczeństwa obsługi klientów. Jednocześnie pozwala na obniżenie kosztów obsługi, zwiększenie skuteczności planowania i podejmowania decyzji, chociażby na podstawie rzetelnych, prawdziwych, dostępnych w odpowiednim czasie danych w systemach. Również w przypadku wystąpienia odchyleń jakość informacji wpływa na szybkość właściwego rozwiązania problemu i wprowadzenia działań korygujących.

Biznes informatyzowany wiedzą

Klucz do wiedzy

W przypadku globalnego operatora logistycznego, który działa w złożonym otoczeniu, rola nowoczesnych technologii, szybka i bezpieczna wymiana informacji mają kluczowe znaczenie. Informatyka pozwala firmie dopasować się do różnych procesów biznesowych i rozwiązań technologicznych istniejących u klientów. Z drugiej strony umożliwia wdrażanie rozwiązań, z których bezpośrednio korzystają klienci, oraz rozwiązań wspierających procesy biznesowe wewnątrz organizacji, które gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa. "Nasza firma ciągle pracuje nad udoskonalaniem i udostępnieniem nowych funkcjonalności z wykorzystaniem internetu. Dodatkowo w dobie konsolidacji rynku logistycznego w Polsce, w ostatnim czasie, istotna z punktu widzenia wyboru rozwiązań dla branży logistycznej staje się przynależność do globalnych sieci logistycznych. Zapewnia to klientom nie tylko dostęp do kompleksowej oferty, ale także bezpieczeństwo prowadzonego biznesu. Jako DB Schenker możemy się poszczycić główną rolą w tym obszarze" - reasumuje Przemysław Głębocki.

DB Schenker zarówno na poziomie technologicznym, jak i organizacyjnym od dawna duży nacisk kładzie na zagadnienia bezpieczeństwa informacji. Dzięki temu Schenker sp. z o.o., jako pierwsza firma w branży TSL, certyfikowała System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. DB Schenker w Polsce działa w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Bezpieczeństwem i Środowiskiem, który obejmuje cały pakiet norm: ISO 9001:2000, ISO 140001:2004, OHSAS18001:2007 oraz ISO 27001:2005. Dodatkową gwarancją bezpieczeństwa łańcuchów dostaw realizowanych przez Grupę DB Schenker są certyfikaty TAPA dla najważniejszych terminali i HACCP dotyczący bezpiecznego transportu żywności.


TOP 200