Biznes informatyzowany wiedzą

Integracja systemów biznesowych

Szybki, bezpieczny dostęp do informacji oraz wiele możliwości raportowania wymagają dużej ilości systemów, baz danych, różnej konfiguracji infrastruktury informatycznej. Firma zatem powinna mieć wysoki stopień wewnętrznej integracji systemów i aplikacji. Spełnienie takich warunków sprawia, że klienci są w stanie kontrolować realizację usług w sposób ciągły, w jednym miejscu, niezależnie od rodzaju transportu i miejsca realizacji usługi.

"W zależności od istniejących możliwości w firmie klienta, zarówno technologicznych, jak i organizacyjnych, jesteśmy w stanie zaoferować odpowiednie rozwiązanie informatyczne. Są to zarówno zaawansowane systemy do śledzenia drogi przesyłki (Tracking) na terenie Polski, Europy i świata, jak i systemy identyfikacji przesyłek wykorzystujące system kodów kreskowych i RFID. Ważną rolę odgrywa technologia EDI służąca głównie integracji procesów biznesowych z partnerami. Ważne są również oferowane klientom gotowe systemy, które wspierają procesy przygotowania zlecenia logistycznego i dokumentacji transportowej. Do przyszłościowych technologii wykorzystywanych przez operatorów logistycznych będzie należała szeroko rozumiana telekomunikacja. Szybki rozwój tego typu usług (MPLS, VoIP, GPRS, UMTS) i coraz niższe koszty ich implementacji oraz utrzymania sprawią, że będą one wykorzystywane w coraz to nowszych obszarach" - wyjaśnia Przemysław Głębocki. "Struktury danych, protokoły komunikacyjne i serwis wdrożonych rozwiązań w każdym przypadku mogą być indywidualnie dopasowane do potrzeb klienta, przy jednoczesnym warunku zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji. Wysoki stopień integracji systemów Schenkera na poziomie korporacyjnym i skuteczny sposób zarządzania procesem integracji są warunkami koniecznymi do oferowania globalnych usług logistycznych" - dodaje.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
  • CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
  • 6 znaków ostrzegawczych, na które CIO powinni zwrócić uwagę w 2024 roku

Integracja informatyczna z klientami powinna być zawsze wynikiem analizy procesów biznesowych. W zależności od możliwości technologicznych i organizacyjnych klientów oraz ich wymagań stosowane są różne rozwiązania dla potrzeb integracyjnych. Na przykład w przypadku firmy działającej w branży TSL analiza powinna być przeprowadzona pod kątem rodzaju procesów, ich skali i złożoności. Rozwiązania integracyjne zatem powinny obejmować swoim zasięgiem całość procesu biznesowego, czyli od wczesnej prognozy zlecenia, poprzez jego realizację, transmisję dokumentów transportowych, automatyczną taksację i rejestrację danych w systemie śledzenie przesyłki, automatyczne powiadomienia o ewentualnych odchyleniach do udostępnienia obrazu dokumentu przewozowego podpisanego przez odbiorcę. Następnie platforma technologiczna kontroluje przepływ informacji w całym procesie. "Integracja, jako kompleksowe zagadnienie, składa się z szeregu komponentów. U podstaw leżą wewnętrzne standardy firmowe pozwalające poprawnie klasyfikować klientów i oferować im optymalne rozwiązania, w tym standardy i formaty dokumentów elektronicznych. Udział pracowników IT w procesie integracji ma miejsce od pierwszych spotkań, a następnie trwa nadal po produkcyjnym uruchomieniu wymiany danych. Dla wybranych rozwiązań dostępne są dedykowane usługi pomocy zgodne z ustalonym SLA. Bezwzględnie dla wszystkich rozwiązań opracowywane są wspólnie z klientem plany awaryjne. Wszelkie rozwiązania integracyjne powyżej klasy EDI Standard realizowane są na podstawie metodyki projektowej firmy DB Schenker" - wyjaśnia Przemysław Głębocki.


TOP 200