Biuro nowego wzoru

Technologia zmienia wszystko co do tej pory wiedzieliśmy o pracy w biurze. Współcześni pracownicy pragną elastyczności, mobilności i chcą korzystać w pracy z własnego sprzętu.

Biuro nowego wzoru

Seria badań przeprowadzonych przez Intelligent Office, dostawcę wirtualnej przestrzeni biurowej, pokazuje głęboką zmianę w traktowaniu tradycyjnego środowiska biurowego. "Wierzymy, że następuje zmiana paradygmatu w naszej kulturze pracy. Dzisiejsze zwyczaje biurowe różnią się bardzo od tch sprzed dekady, ludzie chcą pracować inaczej i tworzyć nie tylko własny styl pracy, ale własne zasady pracy" - mówi Tom Camplese, COO firmy. W ankiecie uczestniczyły 3 tys. osób powyżej 18. roku życia z USA i Kanady.

Wyniki badania pokazują przede wszystkim potrzebę elastyczności pracy, na wszystkich frontach. Pracownicy chcą decydować gdzie pracują (biuro, dom, kawiarnia), kiedy (praca od 9 do 17 to już przeżytek), i w jaki sposób (wolą korzystać z własnego sprzętu niż z firmowego). Niemal 70% pracowników twierdzi, że regularnie pracuje spoza biura, a 66% - że używa lub chce używać laptopa lub tabletu, aby osiągnąć ten rodzaj elastyczności.

Dzisiejsi pracownicy nie chcą Wielkiego Brata zaglądającego im przez ramię podczas pracy.

Uważają, że dozwolone powinno być korzystanie z Facebooka czy Twittera podczas pracy. Niemal co trzeci ankietowany przyznaje, że spędza dziennie co najmniej godzinę (w czasie pracy) buszując w mediach społecznościowych, a co czwarty - że nie pracowałby dla firmy, w której zakazane jest korzystanie z mediów społecznościowych.

Wiele z tych stwierdzeń ma też swoje odzwierciedlenie w aspiracjach i wyobrażeniach o karierze współczesnych pracowników. Zainteresowanie pięciem się po drabinie kariery zanika, aż 65% uczestników badania twierdzi, że chcą pracować jako przedsiębiorcy lub niezależni profesjonaliści. Co ciekawe - spośród tysiąca ankietowanych nikt nie powiedział, że chce być top menedżerem w korporacji. Dosłownie, żaden z ankietowanych nie przyznał, że chce wskoczyć na drabinę korporacyjną i zacząć się wspinać.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy