Biuro nowego wzoru
- IDG News Service,
- 20.06.2013, godz. 15:43
Technologia zmienia wszystko co do tej pory wiedzieliśmy o pracy w biurze. Współcześni pracownicy pragną elastyczności, mobilności i chcą korzystać w pracy z własnego sprzętu.
Seria badań przeprowadzonych przez Intelligent Office, dostawcę wirtualnej przestrzeni biurowej, pokazuje głęboką zmianę w traktowaniu tradycyjnego środowiska biurowego. "Wierzymy, że następuje zmiana paradygmatu w naszej kulturze pracy. Dzisiejsze zwyczaje biurowe różnią się bardzo od tch sprzed dekady, ludzie chcą pracować inaczej i tworzyć nie tylko własny styl pracy, ale własne zasady pracy" - mówi Tom Camplese, COO firmy. W ankiecie uczestniczyły 3 tys. osób powyżej 18. roku życia z USA i Kanady.
Wyniki badania pokazują przede wszystkim potrzebę elastyczności pracy, na wszystkich frontach. Pracownicy chcą decydować gdzie pracują (biuro, dom, kawiarnia), kiedy (praca od 9 do 17 to już przeżytek), i w jaki sposób (wolą korzystać z własnego sprzętu niż z firmowego). Niemal 70% pracowników twierdzi, że regularnie pracuje spoza biura, a 66% - że używa lub chce używać laptopa lub tabletu, aby osiągnąć ten rodzaj elastyczności.
Zobacz również:
- Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023
- Już wkrótce z samochodu będziemy mogli pracować jak z domu
Dzisiejsi pracownicy nie chcą Wielkiego Brata zaglądającego im przez ramię podczas pracy.
Uważają, że dozwolone powinno być korzystanie z Facebooka czy Twittera podczas pracy. Niemal co trzeci ankietowany przyznaje, że spędza dziennie co najmniej godzinę (w czasie pracy) buszując w mediach społecznościowych, a co czwarty - że nie pracowałby dla firmy, w której zakazane jest korzystanie z mediów społecznościowych.
Wiele z tych stwierdzeń ma też swoje odzwierciedlenie w aspiracjach i wyobrażeniach o karierze współczesnych pracowników. Zainteresowanie pięciem się po drabinie kariery zanika, aż 65% uczestników badania twierdzi, że chcą pracować jako przedsiębiorcy lub niezależni profesjonaliści. Co ciekawe - spośród tysiąca ankietowanych nikt nie powiedział, że chce być top menedżerem w korporacji. Dosłownie, żaden z ankietowanych nie przyznał, że chce wskoczyć na drabinę korporacyjną i zacząć się wspinać.