Amazon – czy to dopiero początek?

Książka Roku 2013 dziennika Financial Times i Banku Goldman Sachs, książka Roku 2013 dziennika Washington Post i tygodnika Forbes, jedna z dziesięciu najlepszych książek 2013 r. w kategorii dziennikarstwo śledcze już w Polsce.

Publikacja dotyczy jednego z największych wizjonerów i przedsiębiorców naszych czasów – Jeffa Bezosa – który w ub.r. zajął pierwsze miejsce na liście najlepszych CEO w rankingu Forbesa. Pokazuje także krok po kroku historię rozwoju jego firmy, która, podobnie jak inne potęgi technologiczne, rozpoczynała działalność w garażu.

Książka Brada Stone’a „Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko” przedstawia postać głównego bohatera, znanego z oryginalnego sposobu prowadzenia firmy, oszczędności, podejścia do pracowników, ale i z niszczenia konkurencji. Ukazuje także jego organizację – mechanizmy działania, sukcesy, porażki. Nawet nazwa firmy doczekała się swego określenia w leksykonach biznesu. „To be Amazoned” to zostać zamazowanym, czyli „patrzeć, jak internetowy nowicjusz z Seattle wysysa klientów i zyski z tradycyjnego staroświeckiego biznesu”.

Amazon kieruje się trzema wartościami: koncentracją na kliencie (zapewnia darmową dostawę i nieopodatkowane towary w krótkim czasie – do kilku dni, a produkty elektroniczne nawet w ciągu kilku sekund), długofalowym myśleniem, innowacyjnością. Rekrutując pracowników, zgodnie z życzeniem szefa, stawia na inteligencję.

Firma rozwija się w zawrotnym tempie. Cały czas powstają nowe produkty, zadziwia nieustannym parciem do przodu. W siedzibie Amazona, gmachu Day One North, widnieją trzy napisy autorstwa Jeffa Bezosa. Jeden z nich brzmi: „Ludzie nie zdają sobie sprawy, jak wielki wpływ internet będzie miał na ich życie, i że to, co teraz obserwujemy, to dopiero Początek” (pisownia oryginalna). Czym jeszcze zadziwi Jeff Bezos i jego firma?

Brad Stone, „Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko”,

Wydawnictwo ALBATRS A. Kuryłowicz

Warszawa 2014

s. 512


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy